Hoppning

Anonym om Svar på fråga:

en liten fråga bara:P
har ni någon tränare som ni rider för och hur ofta??
och hur ofta hoppar ni era hästar??
Super bra blogg!:)

I år kommer jag fortsätta träna för någon dem tränare som jag i stort sett alltid tränar för. Sven och Anneli Ingvarsson. Vem det blir beror lite på, klubben ska bara behålla en utav dem, den som flest anmäler intresse för så vi får se.
Sen kommer jag nog även ta hjälp utav Frida som ridit Toxica lite grann nu när min arm varit bruten. Hon är jätteduktig, har tävlat upp till 145 cm på stor häst.
Markarbetet har jag ingen fast tränare till.

Jag hoppar mina hästar väldigt sällan, vilket jag dock ska göra ändrig på nu.
Förr hoppade jag Thomsy i stort sett bara på tävling så ibland hände det att han kunde få 1 månads hoppuppehåll mitt i högsäsongen. Men han kunde ju sina grejer. Toxan brukade jag hoppa ungefär varannan-var tredje vecka.
Nu ska jag dock försöka hoppa ordentligt en gång var eller varannan vecka och använda mig mycket mer utav småhinder i det dagliga markarbetet. För det är ju trots allt så att övning ger färdighet och man håller igång alla sina sinnen, om man färskar upp dem hela tiden och dem aldrig hinner lägga av sig.
Hur gör alla ni andra hoppryttare som läser bloggen? Hur ofta hoppar ni?



 


Kommentarer
Postat av: Felizia

Har inre du tränat för Anna E ibland också? :) Eller det kanske Klara också har? :)

2011-01-11 @ 18:10:38
URL: http://allineedisyou.webbogg.se
Postat av: Klara

Hoppar en gång i veckan (varje eller varannan för tränare, beror lite på), "bommar" en gång i veckan. :)

2011-01-11 @ 18:23:14
Postat av: Julia Tenland

Har två hästar igång just nu, och den ena är som thomsy, kan sin sak lixom. Så han tränar bara en gång i månaden kanske, så storhästen som jag behöver rida in mig med lite mer går oftast 3 ggr i månaden :)

2011-01-11 @ 19:09:32
URL: http://http://ridestyle.blogg.se
Postat av: Maria

varje tisdag åker jag till ridhus och hoppar för tränare och sen kan det bli lite cavalettis och småhinder hemma i slutet av veckan/helgen ( en dag)

2011-01-11 @ 22:17:04
Postat av: Anonym

Använder mig mkt av småhinder o bommar, hoppning för tränare blir ungefär varannan vecka. Onödigt att slita extra på hästen, högt kan man hoppa på tävling ist^^

2011-01-11 @ 22:24:39
Postat av: Lovisa

Jag hoppar ungefär 1-2 gånger i veckan. Mest för att det är roligt & för att jag gillar att variera min ridning :) Hopptränar(så fort träningarn drar igång) varje vecka & hoppar oftast på helgen också då det är mindre folk i ridhusen :)

Har man en häst som kan hoppa behöver man mer markarbete, därför hoppar jag inte så mycket :)

2011-01-12 @ 07:37:47
URL: http://lovisaarnegard.blogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Hopptränar på onsdagar varje vecka.

Sedan bukar jag träna för Anna Emanuelsson när hon kommer och ibland Emma Emanuelsson :) Och två till :P

Men dom hoppar jag inte för typ :)

men en gång i veckan iaf ;)

2011-01-12 @ 07:43:43
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: paulina

varannan vecka + tävlingar :)

2011-01-12 @ 18:13:31
URL: http://pauliinafrantz.blogg.se/
Postat av: Elin

En gång varannan vecka eller var tredje förutom nu när det är så mycket is och snö så har det inte blivit så mycket:)

Bra blogg:)

2011-01-12 @ 18:40:58
Postat av: tove karlsson

Hopptränar varje vecka + lite bommar/markarbete nån gång i veckan. Men hoppar bara på träningen när det är tävlingar :)

2011-01-13 @ 16:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0