Läääängtar!

Tänk att det bara är några månader kvar tills jag tar studenten!!! Jag längar så jag kan dö nästan, inte bara till att äntligen släppas fri efter 12 år i skolan utan till allt de roliga som studenten innebär.
Balen, när vi släpps, allt festande och studentresan som alla vi tjejer i klassen ska på. Vi vet inte exakt vart,men det blir någon varm partystad. Ayia napa, Alanya eller likanden.
Sen längtar jag efter alla fina kläder man får ha på sig, sminket, håret och naglarna, allt ska vara tipp topp!
Om bara några veckor ska vi få designa våra studentmössor, dock har jag nästan redan bestämt hur min ska se ut. Det ska stå Elvira såklart och Stylist, sedan kommer det vara en rosa kokard för det är de alltid på stylisters mössor och så ska jag ha en silverkant!
I november kommer vår klass få besök utav en sömmerska, som bland annat ska hjälpa oss att hitta vilka färger, urringningar osv som passar oss bäst på vår balklänning och vi ska även på studiebesök hos lindex och få reda på vilka BHar vi ska ha till alla olika klänningar. Underkläder är lätt att glömma bort men de är ju faktiskt A och O.
Föresten, vet ni? På studentbalen ska man ju alltid göra någon speciell entré och de flesta brukar komma i limousin och fina bilar. Men de ska inte jag göra, jag har en annan idé som kommer bli sjukt bra men den tänker jag inte avslöja ;)


Älskar den här bilden! Tog den på en av studenterna förra året. Grymt snygg tatuering!

Tänk 12 år...de är mer än hälften av den tiden jag levt.
Tänk sedan när studenten-cirkusen är över och man inte ska tillbaks till skolan längre utan istället ska ta tag i de riktiga livet. Läskigt! Alla viktiga beslut och en massa svåra val.
Börja jobba? Läsa vidare? Resa?
Det kommer nog kännas ganska jobbigt när man väl står där, men samtidigt så himla spännande, de finns ju så himla mycket vägval och även om jag är ganska säker på vad jag vill just nu så lär jag säkert hinna gå vilse minst tusen gånger!


Kommentarer
Postat av: HH

Studenten är magisk, bästa dagen - svävade på rosa moln hela dagen för att jag var så glad att skolan var slut! Visst kan man längta tillbaka, men livet efter väljer man själv, därför slår det allt! Njut av studentdagen, men även det innan! =)

2011-09-18 @ 14:53:48
Postat av: Emelie

Kan inte du skriva om alla åren du har gått stylist? Vad man kan jobba som hur allting är? Kanske är en rått stor fråga men skriv gärna om du känner för det. Ska välja snart och är helt förvirrad :/

2011-09-18 @ 15:35:23
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Anonym

åka häst o vagn?? de tänkte jag ha gjort på min bal ;)

2011-09-18 @ 18:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0