Hoppträning med Areno

Gud vilken underbart fin ponny jag har!
Han har utvecklas och blivit så himla fin, när han kom var han stel som en pinne och kunde knappt gå på en volt, stegrade så fort man försökte backa eller kräva lite för mycket av honom. Nu kan jag bara sitta och ge små pytte hjälper och han går hur bra som helst.
Framridningen gick jätte bra, dock var han lite stel och seg innan jag fått igång galoppen på honom men efter det oooooh shiet säger jag bara.
Vi började hoppa fram på små hinder och han tog dom lugnt och fin ingen dragkamp eller något. Sen hoppade vi alla hinder en gång för att känna in dom lite.
Sen hoppade vi bana två gånger var + en omhoppningsbana som var riktigt kul!
Vattengrav och alla möljliga tittiga hinder och Areno hade ingen tendens att ens kolla ;)
Är sjukt nöjd med gårdagens träning måste jag säga, idag ska Areno få gå ut och luffa i skogen och kanske galoppera lite så han får rört på alla muskler!
Sen blir det packa inför tävlingen imorgon.

Kommentarer
Postat av: emma.g

GRYM, så otriligt fina ni är ! :)

2011-05-07 @ 09:47:56
Postat av: isabelle winkvist

åh ni är så fina tillsammans:)

2011-05-07 @ 21:34:42
URL: http://isabellewinkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0