Svar @ Elvira

Till Elvira: Ska du köpa storhäst? :)

 

Ja det ska jag, när ponnyerna är sålda.

 

Till Elvira: Ska du hoppa ungponny SM med Toxan i år? :)

Om vi kvalar så gör jag de. Drömmen hade dock vart att hoppa riktiga inomhus SM.

 

Till båda!

1. vad jar ni för telefoner?

En Sony Ericson från 1920-talet typ haha. Nej inte riktigt men.

 

2. vad har ni för datorer?

En vit macbook och en dell någonting.

 

3. vad är erat favoritschabrak?

RG absolut!

 

4. vad är det högsta ni hoppat med häst?

140 cm med Lillan. 

 

5. vilka ska vara med i sm?

Vilken av mina ponnyer menar du? I så fall : Thomsy

 

6. vad är era favoritprogram på tv?

Kollar faktiskt aldrig på TV.

 

7. har ni läst micah´s blogg?

Nej, vet faktiskt inte ens vem det är. 

 

 

till båda:
vilka är era svaga sidor inom ridningen? och starka?

Åh vad svårt sånt här är...

Men mina starka sidor är nog min balans och så har jag en känslig hand brukar jag få höra och känsliga hjälper överhuvudtaget. Dock skulle jag ibland behöva bli mer bestämd/påverka mer. 

 

Till båda: Hur högt brukar ni hoppa på träning?

Det är väldigt olika, allt från bommar på marken till höjden man tävlar på och ibland mer ändå. 

 

Till Elvira och Klara
  Kan ni båda visa er hur ni sminkar er, från början tills ni är klara? Visa hur ni gör och vilka produkter ni använder. Skulle va jättekul även om ni bara sminkar er litegrann :)
Kan ni inte ha bloppis även på kläder och accessoarer? Kanske har ni växt ur eller inte behöver dom mer :)


Det ska vi nog kunna ordna någon gång. 

 


kan ni inte visa hur ni sminkar er, från början tills ni är klara? :) Skulle vara jättekul även om ni bara sminkar er litegrann :) Skulle va kul om ni visade hur ni gjorde och vilka produkter ni använder och rekomenderar :)

Det ska vi nog kunna ordna någon gång. 

 



har någon av er två tränat för Jacob Hellström? Isåfall, vad tycker ni om honom som tränare?
och samma med anna/emma emanuelsson
?hur ofta tillbringar ni helgerna åt stallet?

 

Jag har tränat för Jacob massor av gånger, dock var det ett tag sedan nu men jag tycker han är superbra! Anna Emanuelsson har jag också tränat för och hon är också väldigt duktig. Emma har jag däremot aldrig provat, men jag har hört bra om henne med. 

Väldigt ofta blir det heldagar i stallet på helgerna. 

 

Till Elvira:
har du funderat på att klassa upp Toxica till storhäst?


Nej det har jag inte.

 

Till båda:
hur mycket hjälper era mammor er med ridning/allmän skötsel av era hästar? Eller har dom egna också?
roligt att ni uppdaterar mkt! :)


Mamma har ingen egen häst och hjälper mig aldrig med ridningen och inte speciellt mycket med stallskötsel heller. Bara någon gång ibland  om vi tex har bråttom eller om hon inte har något bättre för sig. Sedan hämtar hon mig alltid och är oftast med när jag grejar med Zeke ( 3åringen). 

 

Till Elvira :
när ska du sälja Toxica ? :)

Det blir nog ganska snart. 

 



om ni får välja. Vilken b, c och d-ponny skulle ni helst vilja ha då? Om ni inte får välja era egna :) Skriv gärna varför också :)

Oj, jag kan inte välja, de finns så många fina!

 

 elvira: ifall thomst inte blir såld, ska du sälja honom då?

Haha rolig fråga...Blir han inte såld är de ganska svårt att sälja honom ;)

Men faktum är att jag lagt ner försäljningen på Thomsan ett tag. Får se hur de blir med allt, kan hända att jag bara kommer låna ut honom i framtiden.

 

hur mycket ligger toxan i pris utbildningsmässigt?
ur uttalar man hennes namn? (videoinlägg helst)

Vill inte gå ut med priser på bloggen, men ett videoinlägg om hur namnet uttals ska du absolut få!

 

båda:
kan ni ett videoinlägg och visa oss runt i erat hus?
vad tycker ni om isabella nilsson? hennes ridning osv.

Tror inte ni får någon videoblogg från huset tyvärr. 

Jag tycker Bella är jätteduktig!

 

 

Till Elvira: Vart har du köpt skjortan eller blusen som du har på bilderna i detta inlägget http://elviraochklara.blogg.se/2011/march/workout.html#comment

Den kommer från en liten affär här i Uddevalla som heter V som i vänskap. Skjortan är rån Chep Monday så den går nog att få tag på på fler ställen.

 

 

till båda:
skulle ni kunna tänka er att ha nån medryttare på era hästar?

Nej,

 

Till båda: Vad har ni för mål detta året och hur blir det med ponnysarna när ni fyller 18?

Thomsy återstår det att se med, men Toxica kommer att säljas.

Mål för detta året är att njuta av sista tiden med ponnyerna, gärna kvala och starta Msv A med Toxan och hitta en fin stor häst. 

 

tkr du någon annan inom ridsporten e snygg?

Någon kille menar du? Isåfall nej, inte direkt. 

 


när ska ni sälja era pållar?

I år :(

 

är ni oskulda?

Nope

 

ni brukar ju vara på meeting, ser ni ibland folk utan tex boxgardin och sadelskåp, vad tycker ni om det?
och vad förvarar ni era grejer någon stans när ni tävlar?
vet ni någon stans i bohuslän/västra götaland där man kan träna fälttävlan. Helst inte för långt ifrån uddevalla?

Ja aboslut! Tänker inte de minsta på de faktiskt.

Jag har mina grejer i mitt skåp/boxgardninen krokar och hängare osv. 

Tror man kan träna fälttävlan på TFRK(Trollhättan). Dock inte hundra. 


Såhär brukar de se ut när jag o pållarna är på meeting.

Kommentarer
Postat av: bella

ja man kan träna fälttävlan på TFRK för jättebra tränare! :) tfrk.se

2011-05-23 @ 18:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0