Klara's svar på frågestunden

1. Vad har ni för telefoner?
Iphone 4
2. Vad har ni för datorer?
En bärbar acer och en stationär acer

3. Vad är erat favorit schabrak?
Anna Scarpati
4. Vad är det högsta ni har hoppat med häst?
140 cm
5. Vilka ska vara med i sm?
Maurit Van Orchid (Mambo)
6. Vad är era favoritpogram på tv?
Kollar typ aldrig på tv, bara hos Rasmus och då är det typ Disney Channel haha
7. Har ni läst micha's blogg?
Hmm, nej det tror jag inte
8. Vilka är era svaga/starka sidor inom ridningen?
Säger som Elvira, skit svårt...
Svaga: Min hand kan bli lite hård ibland (men jag tränar för fullt)
Starka: Min balans, skänkeln, tålamod
9. Klara: Hur hög är din nya häst? Har frågat det innan men vet inte om du har svarat? :D
Han är 172 cm hög.
10. Till båda: Hur högt brukar ni hoppa på träning?
Det varierar för varje gång, det beror på om jag ska tävla då kanske vi hoppar lite högre (eller ja, samma höjd som på tävlingen) och ibland är det bara markarbete med småhinder osv.
11. Jag bor i Jonsered. Vart mer exakt bor du? Skulle va kul och veta :)
Inget jag vill skriva ut här i bloggen, mejla mig eller skriv på facebook

12. Areno är min favorit. Vad är han för ras?
Naw, andalusier är han

13. Kan ni båda visa er hur ni sminkar er, från början tills ni är klara? Visa hur ni gör och vilka produkter ni använder. Skulle va jättekul även om ni bara sminkar er litegrann :)
Oj oj, asså det roligaste är att jag gör inget speciellt men om det skulle vara intresssant så visst! 

14. Kan ni inte ha bloppis även på kläder och accessoarer? Kanske har ni växt ur eller inte behöver dom mer :)
Kanske det kanske, brukar oftast slänga eller ge bort mina gamla kläder men kanske kan tjäna lite pengar ist

15. Kan ni inte visa hur ni sminkar er, från början tills ni är klara? :) Skulle vara jättekul även om ni bara sminkar er litegrann :) Skulle va kul om ni visade hur ni gjorde och vilka produkter ni använder och rekomenderar :)
Se svar på fråga 13
16. Har någon av er två tränat för Jacob Hellström? Isåfall, vad tycker ni om honom som tränare?
och samma med anna/emma emanuelsson?
Jacob har jag faktiskt aldrig testat, men skulle inte tveka att testa! Älskar att testa massor av olika tränare.
Anna har jag tränat för en massa, hon är väldigt snällaste och man får hur bra självförtroende som helst om man tränar för henne ett tag! Ska nog försöka börja träna lite för henne igen.
Emma har jag också tränat för precis i början när hon började hålla träningar, tror faktiskt det var hennes första så hon var nog lite nervös ;)

17. Hur ofta tillbringar ni helgerna åt stallet?
Det är väldigt ofta eftersom jag har stall hemma och man måste ta ut och in och sånt själva

18. Hur mycket hjälper era mammor er med ridning/allmän skötsel av era hästar?
Eller har dom egna också?
Mamma släpper ut hästarna varje dag. Sen gör hon dock inte så mycket, kan hända att hon mockar ibland på helgen men för det mesta gör jag allt själv och det är faktiskt ganska skönt.
19. Ska Areno få bli sällskapshäst sen eller ska han säljas när du är 18? :)
Just nu känns det faktiskt som om han kan säljas så jag är faktiskt lite inne på det, men vi får se vad som händer.
20. Om ni får välja. Vilken b, c och d-ponny skulle ni helst vilja ha då? Om ni inte får välja era egna :) Skriv gärna varför också :)
B-ponny: Fanny V
C-ponny: Ballyhar King
D-ponny: Wild at Heart T
21. Tycker du det är snällt mot mambo att byta ryttare på honom hela tiden?.. evelina, cornelia, du, felicia osv osv. hästar gillar inte att flytta runt som en karusellkanin till olika hem.
Han bodde ganska länge på varje ställe och han trivdes väldigt bra överallt så det har inte tagit något på honom. Han är as check lilla Mambo så det är inga problem.
22. Hur ska du göra med areno om ni inte får till det på tävlingsbanan? eftersom du vill hoppa LA, och ni stannar ut er hela tiden.
Jadu, vi hoppar ju lix lokalt nu och vinner lite tätt som tätt så ja. Vi ska väl inte göra så mycket.. Fett onödig kommentar, skulle vara så sjukt kul om du kom och sa detta till mig irl..
23. Kan ni ett videoinlägg och visa oss runt i erat hus?
Ofta det skulle vara kul?
24. Vad tycker ni om isabella nilsson? Hennes ridning osv.
Har inte sett henne så mycket men såg hennes och Becki i Trollhättan och det såg bra ut.

25. Varför köpte du sockan?
Varför inte?! Jag är 18 lix.

26. Skulle ni kunna tänka er att ha nån medryttare på era hästar?
Nej, fast jag har dock två stycken "medryttare" fast dem är inte riktigt medryttare utan dom typ hjälper mig att hinna med. Två jätte duktiga tjejer, en rider dressyr kungligt, seriöst hon skulle komma riktigt långt med rätt häst och intresse

27. Vad har ni för mål detta året och hur blir det med ponnysarna när ni fyller 18?
Sm med Mambo och har inga speciella mål med Areno. Vi tar allt som det kommer!
Sen ska vi väl försöka hitta två små duktiga ryttare till båda älsklingarna.
28. Tkr du någon annan inom ridsporten e snygg?
Haha, det finns massa snyggingar (asså killar), men inget som jag är speciellt intresserad av.

29. När ska ni sälja era pållar?
I år

30. Var e mambo?
Hos Felicia, en 10-årig jätte duktig tjej

31. Nr ni oskulda?
Nej

32. Ni brukar ju vara på meeting, ser ni ibland folk utan tex boxgardin och sadelskåp, vad tycker ni om det?
Klart man ser, men jag bryr mig inte så mycket.

33. Vad förvarar ni era grejer någon stans när ni tävlar?
På meeting har jag det i tävlingsskåpet, boxgardinen osv.
På vardagstävlingar i sadelkammaren på transporten.

34. Vet ni någon stans i bohuslän/västra götaland där man kan träna fälttävlan. Helst inte för långt ifrån uddevalla?
Nej.

Kommentarer
Postat av: bella

hahah areno är väll inte en andalusier? x]

2011-05-31 @ 12:04:52
Postat av: Anonym

jo det är han faktiskt!

2011-05-31 @ 15:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0