Hoppträning med Sockan

Träningen igår gick super bra!
Jag är så nöjd med Sockan, han skötte sig jätte fint verkligen. Han var jätte lugn i uppvärmningen och inte alls lika stirrig och "jobbig" som vanligt. Han lunkade på i en bra trav, dock lite för ihop krullad md nacken men vi jobbade mycket på att få honom att blir lite "längre" låter helt sjukt att säga att en häst ska bli lång men ja ni fattar, kan måste ju kunna sträck på sig lika bra som han kan hållas ihop ;) Lite krångligt men hoppas ni hajjar någonting iaf!
Sen själva hoppningen då, vi började att travhoppa på ett räcke, med en bom innan som hjälp, hmm dressyrhäst?! Han orkade inte riktigt hoppa i trav (ganska jobbigt) men han skötte sig jätte bra tyckte jag!
Efter det så hoppade vi en kombination med bom innan och efter och jäklar, jag trodde han skulle storma igenom den men han bara väntade och tog den hur bra som helst! Efter att vi hade hoppa kombinationen la vi på ett räcke fyra galoppsprång efter. Fin fin igen! Ah sen fortsatte det med lite linjer och så. Det finns väldigt mycket att träna på men jag tyckte endå det var en jätte bra första gång! Hoppade inte alls högt, vilket jag inte kommer göra förens han är bra på småhinder, lydig och gör som jag säger ;) Han ska bli välriden, precis som jag vill ha honom!
Som ni kommer se på filmerna så är han lite slarvig på vissa hinder och orkar inte riktigt galoppera i hela svängen, därför jag typ lägger volter lite då och då, det är alltid inte han som stannar ;)
Jag ska börja ladda upp filmerna nu! Så håll utskik

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad roligt :D Hur gammal är han?

2011-05-20 @ 07:04:32
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0