Fullt ös

Är inne och mellan landar, min hals gör så sjukt ont så måste dricka lite te. Fan vill inte bli sjuk nu när jag ska till Strömsholm och allt.. har varit lite krasslig i en vecka nu och det suger.. Ska försöka sova ordentligt de sista dagarna nu.
Livet flyter på bra, håller just nu på att tvätta massa saker till i helgen, boxgardin, schabrak, täcken, lindor, paddar, skydd osv osv. Har även skurat hela mitt tävlingsskåp idag med grönsåpa! Och satt på nya klister märken från olika tävlingar (om ni fattar vad jag menar) Det är mycket som ska fixas. Har börjat skriva lite olika packlistor osv, det är så sjukt praktiskt! Det är bra att göra det i god tid nu. Det var ganska längesen jag var på meeting nu så under veckan har jag kommit på flera saker som jag måste ha med mig utan att jag tänk på det innan haha.. Jaja, det löser sig nog.
Idag är det en lite slappis dag, har hängt tvätt och lagt in nytt. Mockat stallet (har bara hö och så kvar) Sen blir det rida ut Areno, konditions träning!! Areno ska vara i toppform ;) Han ska tävla derby nästa helg! Dock har han väldigt bra kondis men det är alltid bra att träna lite extra. Så idag blir det ut och galoppera!
På Torsdag är det hoppträning med Mambo och på Fredag åker vi.
På Lördag hoppar jag bara en förklass (tror det var LA)
Och på Söndag blir det lagklass!
Sen blir det skola i en vecka, trimma Areno som sjutton och tävling med honom nästa helg. Sen går vi två dagar till och sen är det sommarlov! Och då blir det ordentligt ridet på hästarna!! Bästa tiden att träna träna träna, då har man så mycket tid att lägga på hästarna. Så hårdträning för mina hästar i sommar och såklart kommer dom få ta det lugnt också så dom inte blir helt matta ;)
Nu blev det långt, hoppas ni orkar läsa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0