Dagens ridning

Sockan: Red först ut en sväng och skrittade fram, han var pigg, glad och otroligt snäll!
Sedan red jag i paddoken och gjorde ett ganska långt skritt jobb, jobbade honom i ganska låg form så han skulle slappna av osv, gjorde massa skänkelvinkingar, öppnor, slutor.
Han var verkligen jätte fin!
Han är så himla välriden på marken (han kommer ju från en dressyr ryttare, ska berätta mer om honom i ett annat inlägg) men det finns fortfarnade massa att träna på så vi blir ett även om både jag och han är bra på dressyr.
I traven var han lika mjuk, lugn och otroligt fin! Helt sinnes vilken häst jag sitter på.
Har tagit det väldigt lugnt nu i början eftersom han för det första är väääääääääldigt stor, han har varit väldigt orolig och i min paddok står det massa annan skit så man får typ inte plats med en stor häst.
Men vi har inte bråttom?
Vi kör lugnt i början, bara träna träna.
Avslutade iaf passet med att skritta en sväng ut igen :) Nöjd häst!



Areno: Borstade och pussade på honom jätte länge så han inte ska känna sig bort glömd, vilket han lätt kan göra när det finns en till häst "i mitt liv" men Areno kommer alltid vara nr 1 för han är så bäst!
Iaf red ut en lång sväng, han var jätte pigg och glad. Galopperade ganska mycket.
Areno är så speciell, efter tävling eller hårda träningspass så kan han inte vila eller skrittas utan han måste ut och galoppera i typ backar osv så han för röra runt på hela kroppen, sån är han haha ;)
Så det blev en lite konditon/skoj runda med honom idag.
Jag älskar när han mår bra, det är det viktigaste.




Kommentarer
Postat av: Anonym

så fina hästar och härlig inställning du har!

2011-05-04 @ 21:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0