Utvärdering av tävling

Tänkte första skriva lite hur det gick, hur han kändes/var och sedan om vad jag tyckte om anläggningen osv!

Ryttare: Klara Skatt
Ponny/häst: Areno
Klass(er): La
Tävlingsplats: Billdal

Framridningen var sämst. Dom hade delat av en jätte liten del av framhoppningen till framridning, tyckte det var ganska dåligt. Speciellt med Areno eftersom han behöver kolla igång på stora ytor. Men det fick gå endå. På framhopnningen var allt en hel röra, alla var arga och stressade, ingen kunde hoppa, alla stod/gick i vägen, alldeles för många hästar inne, även om det bara var runt 8 st så kändes det som om det var helt fullt. Jag fick fatta galopp och hoppa räcket två meter innan hindret, hmm?! Tur jag hade Areno. Areno var hur fin som helst, verkligen visade upp sig haha, helt galet pigg och glad. Satt typ och log och sket i alla andra. Försökte att inte stressa upp mig utan tog den tid jag behövde. Blev inte arg eller något :) Chillade bara lix. På räcket var han jätte fin men oxern var han mindre fin på, eller asså han hoppade as bra men jag red som en kratta. Kom aldrig fram lix, satt bara och backade. Men fick till ett fint sista språng. Väl inne på banan fick man stå och vänta vid sidan typ, eller vad man ska säga. Och det var därför jag fick det stoppet (tror jag) Ni ser sedan på filmen, bakom staketen fick man vara innnan start och då busade han till det typ ah som han brukar. Han hoppade klockrent på alla andra hinder och var pigg och glad. Är verkligen super nöjd även om jag fick 4 fel och inte fick hoppa laget. Det stod mellan mig och en annan som också fick 4 fel men hon rev och jag fick ett stopp, och då valde dom henne ist. Men vi kom 4a i första omgången vilket är toppen! :D
Tror jag fick med allt. Var iaf en
♥ Underlaget, kärlek till det!
♥ Insläppet till banan, gick jätte snabbt och inga problem.
♥ Cafét, dom hade allt typ
♥ Snabba, höjde och hade prisutdelning jätte snabbt osv
♥ Go bana
♥ ARENO!
♥ Framhoppningen, även om den var stor så var det ett helvete
♥ Framridningen
♥ Vetrinären, hade typ ngn rast så bajs haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0