Besviken och ledsen

Idag är en jobbig dag, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men jag har i alla fall ett ganska tråkigt besked, även om jag är ganska ledsen nu och väldigt besviken och trött på alla dessa jävla bloggar, det kvittar om det är skvaller eller en helt vanligt blogg. Det är nästan dom som tror sig så jävla mycket och skriver skit på sina bloggar som verkligen riktar sig till en enda person som stör mig som mest. Stör mig på personer som är så jävla fega, som vågar skriva massa skit om andra och på samma tävling inte ens säga hej, inte ens ge dom en blick, bara kolla ner när personen rider. Så pinsamt. Det är inte ens någon idé att jag gör ett inlägg om hur det gått på tävlingen idag, men det är heller inte rätt att inte skriva någonting, jag har endå gett mig in i denna matchen. Det är tufft att ha ögon på sig vart man än är. Man får aldrig vara ifred och man tänker bara på hur resultatet ska bli för att man ska vara nöjd och kunna skriva ut det på bloggen. Jag mår verkligen jätte dåligt och nej inte för att åh det har gått dåligt på en tävling, det handlar inte om det. Areno var underbar idag, första klassen så var han så otroligt grym, som vanligt. Han slår allt och alla. Men jag gjorde en lite taskig sväng, okej han kunde ställt upp men nu gjorde han inte det och jag var bara glad att han är så fräsch och fin, jag är överlycklig över det. Det är en vinst för mig varje gång jag går runt med Areno med ett stopp eller annat, jag är överlycklig, även om jag vet att han lätt skulle kunna vinna La så är jag nöjd med 4 fel. Men när han börjar stanna på framhoppningen i La:n då förstod jag, verkligheten hann ikapp, jag var inte längre i den underbara drömmen som jag varit den senaste tiden när jag kommit hem med rosett varenda tävling. Jag visste redan då, jag känner den hästen, det är något fel. Även om jag hade lite dålig galopp i svängen så vet jag att han aldrig skulle stanna . Men för det kan man inte ge upp direkt så jag gav mig in på banan och hästen stannar på ettan, kände att jag kom lite fel så jag tog om det lugnt och fin och han hoppade som vanligt och bockade till lite efter hindret som vanligt, men så sätter jag upp tempot rejält för jag kände lix att han behöver det för annars kommer han stanna, men då tvärstanna han verkligen, inte alls sån där Areno stanning utan verklige tvärstanna. Jag kunde nog inte fatta det förens jag kom ut. Han är inte fräch. Jag vet det, jag känner den ponnyn soppas väl. Det var han sista chans det här och jag trodde allt hade ordnat upp sig, jag har gjort allt jag har kunnat. Men denna häst är inte till för att vara ute på tävlingsbanorna, han ska inte finnas här, han är redan så totalt förstörd. Det är synd på en sån talang full häst. Han ska vara där uppe och beta på dom gröna ängarna, han ska inte vara på hoppbanan. Det är för hans egen skull. Han klarar inte, han håller inte. Jag har bestämt att jag ska pausa lite från bloggandet. Det har inte hänt mig personligen något men jag känner många som har press på sig för att prestera bra när annat folk skriver si och så på sina bloggar. Jag orkar inte med den pressen. Inte på ett tag iaf när jag mår som jag mår och speciellt inte när Areno inte mår bra, för det är det viktigaste i mitt liv. Den dagen han lämnar mig kommer jag nog aldrig sluta gråta, jag kommer vara helt borta, helt chockad. Jag kommer inte kunna bli kontaktbar. Det får inte hända. Areno är min absolut bästavän, det är han jag umgås efter skolan med varje dag, jag skulle inte klara mig en sekund.
Jag orkar inte med alla taskiga kommentarer, jag pallar inte trycket. Ni tycker säkert jag är töntig, men jag har varit med länge nu. Jag vet hur det är, jag har lärt mig att ta skit. Låt mig bara vara ett tag.
Ni som tjatar om den där jävla tunikan, den är köpt på Lindex och jävligt moget och kalla mig töntig bara för jag inte har svarat på två jävla dagar, blir så irriterad. Och såklart anonym.

Vi hörs väl någon gång, kommer antagligen finnas på min personliga blogg, som inte handlar om hästar men som handlar om mitt liv iaf: www.nattstad.se/klaraskatt





Världens finaste & underbaraste ponny som nu står lindad och nöjd i stallet ♥


Kommentarer
Postat av: Linnéa

fy vad tråkigt, jag vet hur det är... Har varit där du är och är glad att jag drog mig ur rampljuset innan det gick alldeles för långt.

Folk är bedrövligt barnsliga, kastar skit och beter sig som dagisbarn. Du förtjänar inte det.

Alla har rätt att ha dåliga dagar, och resultat som inte alltid är perfekta nollor och vinster utan att skämmas och må dåligt över det för att andra folk hånskrattar och är skadeglada.



KOlla upp din häst så han mår bra, ta hand om dig själv och låt de barsnliga ungarna hålla sig på sin nivå. Det är moget av dig att erkänna att det är jobbigt, och jag tycker du är superduktig som kämpar trots att du inte har eller har haft de lättaste ponnyerna alltid.



Lita på en som varit i din sits, i rampljuset och inom räckhåll för skadeglada och smutskastning. Man kan ta sig ur det!

2011-03-13 @ 20:50:15
Postat av: Anonym

Så jävla trist att det ska behöva vara såhär. Stå på dig Klara, och låt ingen annan göra det!

2011-03-13 @ 20:54:33
Postat av: kajsa

Hoppas allt löser sig, mycket roligar på mindre tävlingar -lokala typ där folk verkligen är trevliga och man inte behöver ha någon press på sig. lycka i alla fall till med din duder fina ponny! och glöm aldrig varför du rider - du rider för att du älskar det och för att du älskar hästar!

2011-03-13 @ 20:57:05
Postat av: alice

Klara jag vill bara säga att du kan reda ut det men det kommer nog ta tid.. Tyvärr så köper man inte bara en godisbit för att den ser god ut utan man måste smaka den med. Men jag vet att om Du och Areno slår era kloka små huvuden ihop så kommer ni vidare till sm! Det kan jag garantera!

2011-03-13 @ 20:58:23
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Mattis

gumman :(

du och areno är något man sent kommer glömma. även om jag inte sett er irl är det underbart att bara så se er på en film. ni ser så fina ut, så samspelta. och detta gjort mig verkligen ledsen :(

hoppas du mår bättre snart och hoppas vi träffas snart!! <3<3

2011-03-13 @ 21:05:49
URL: http://teamathildas.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag var på framhoppningen samtidigt som dej och jag mst bara säga att du rider asbra verkligen !

2011-03-13 @ 21:14:07
Postat av: Anonym

riktigt fint skrivet iallafall klara!

säkert mycket mer som har hänt, men jävligt dumt av vissa bloggare att dra igång diskussion om vem som är bäst av er..

du är grym, kom ihåg det och låt inga idioter trycka ned dig!

2011-03-13 @ 21:18:04
URL: http://maallaann.blogg.se/
Postat av: Sofia Genne

JAG STÖTTAR DIG UPP TILL 100% om så är Klara. KRAM på dig! <3

2011-03-13 @ 21:19:36
URL: http://teamsl.blogg.se/
Postat av: Emelie Lindqvist

Stå på dig klara!

Kramar!

2011-03-13 @ 21:37:06
URL: http://emelieville.blogg.se/
Postat av: Moa

Klara, de flesta vet att du e grym & det är bara att stå på sig! Du ska ha en jävla massa creed till dig som fixar Areno, för han ser inte lätt ut! Men du som är såpass envis fixar ju det! Vi får hoppas att allt löser sig & att ni är back on track snart... Kepp up the good work. Jag tror på dig, verkligen!! <3

2011-03-13 @ 21:37:50
Postat av: Olivia

usch, låter inte kul detta inlägget.. Hoppas det löser sig..!

2011-03-13 @ 21:39:50
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Stackare..

Blir tårögd, tycker så förfärligt synd om dig, och om Areno om han inte är fräsch. Det är tur att han har dig, som kämpar för honom. Jag hoppas från botten av mitt hjärta att allt löser sig till det bästa, hur det bästa än ser ut. Och du ska veta att jag och säkert fler andra väntar här på bloggen på den dag du är redo att komma tillbaka! Många kramar!

2011-03-13 @ 21:46:01
Postat av: Lovisa

Du och Areno är jätte duktiga!:D<3 Det kommer att gå bättre!!!!:D Och du är jätte duktig på att blogga, eran blogg är BÄST!!!:D<3

2011-03-13 @ 21:48:24
URL: http://ponnyhoppryytare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såg din runda i LB och shit! du rider supersnyggt och Areno! vilken ponny, supersnygg och hoppar skitfint! attans otur att han blev lite busig i omhoppningen :(



Verkligen supertråkigt att det ska bli såhär, du är värd all framgång så som du kämpat med honom. Det såg riktigt fint ut och du rider grymt fint! :)



Hoppas allt löser sig med Areno för han är verkligen en fin ponny!

2011-03-13 @ 21:50:16
Postat av: Karin

Det är så jävla tråkigt när folk är så jävla avundsjuka. Jag hoppas att du inte ger upp även fast du fått ta en hel del skit och är van vid det.



Du kommer komma tillbaka och slå alla med häpnad. Jag som många andra tror på dig.



Jag tror på dig och din bästa vän Areno, så som det alltid kommer bli. Du och Areno.



Klara Skatt du är grym kom ihåg det.

2011-03-13 @ 21:50:16
Postat av: malin

jag började gråta när jag läste det där, lider med dig även om jag inte känner dig, men jag vet hur det känns och du är inte alls töntig för att du känner så här. hoppas du kommer blogga snart igen, kommer sakna att läsa inlägg från dig:´) ha det bra!

2011-03-13 @ 22:29:56
Postat av: Melinda

Det är tråkigt att "vi hästbloggare" inte kan stötta och glädjas åt varandra. Stå på dig så ska du se att det är du som galopperar först i ärevarvet i skandinavium om några år och då ska du bara flina åt den personen!

2011-03-13 @ 22:58:17
URL: http://melindaanilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Usch vad jobbigt, hoppas allt blir bra med dej och din fina underbara häst <3

2011-03-13 @ 23:26:56
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klara du är grym hoppas att du vet de! kämpa på <3

2011-03-14 @ 09:52:55
Postat av: Anonym

men gå ner i klasserna med honom då?! tror mest att han tappat suget på att hoppa högt, hoppa LD LC med honom då istället för att låta honom dö!

2011-03-14 @ 14:51:56
Postat av: Lovisa

Hoppas verkligen att allt löser sig Klara!

2011-03-14 @ 16:39:08
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: hanna

Man kan inte bli annat än berörd när man läser detta o tänker på dig och areno! finaste <3

2011-03-14 @ 17:28:15
Postat av: Janna

Usch vad tråkigt :( Men bara för att han inte håller för att gå LA kanske han åtminstone kan tävlas i lägre klasser, eller gå dressyr med en annan ryttare om det inte är din grej? :) Att ta bort honom vore ju fel tycker jag om det inte är något allvarligt fel som han lider av :/

2011-03-14 @ 21:27:31
Postat av: Lisa

Jag vet hur det känns, men stå på på dig du är så fruktansvärt duktig!



Älskar dig syster min!

2011-03-14 @ 23:17:36
URL: http://ponntochryttare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch vad tråkigt att man måste avliva en häst för att den inte duger till hoppning... "/ :(

Samma som med travsporten, kan hästen inte springa in pengar dör den..

2011-03-16 @ 19:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0