Träningen

Hoppträningen med Sudden idag gick dåligt, vädligt dåligt.
Bitvis får vi till det riktigt bra men man får kämpa för det! Även om han är välriden och kan det mest så är han så sjukt mycket häst att rida, saknar lite egen framåtbjudning och reagerar med viss fördröjning samtidigt som han är superkänslig och detta gör honom svår även om han kan se väldigt enkel ut. Man får inte störa honom i landnigen, eftersom han gärna hoppar stort i uppsprånget och då kommer fort ner igen, alltså hoppar lite kort. Men samtidigt ska man vara beredd att aktivera honom direkt i landningen där han annars är väldigt passiv i sin galopp dem första sprången. Det är en utmaning som Annelie säger, men man lär sig på allt man sitter och efter Sudden kommer jag få stålmannen skänklar och kunna rida vilken stor jättehäst som helst! 
Lite knappar som ska hittas bara.
Dock tar jag motgångar så sjukt dåligt, mitt självöfrtroende sjunker ner till noll och jag går och grubblar och gräver ner mig till botten. För en träning med en häst jag knappt hoppat och som inte ens är min lixom.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är lite som du också, om nåt går dåligt när jag rider så blir jag jätteledsen och fokuserar inte alls på det som gick bra, bara det som gick dåligt. Det är så jobbigt, men jag försöker att tänka positivt!

2011-03-03 @ 11:49:52
Postat av: Chanelle Gustavsson

Jag är exakt likadan, jag mår åxo jättedåligt när det som sagt går dåligt. Sikta framåt istället, du är ju bäst o rida! Diggar dig Elvira, kör på!

2011-03-03 @ 19:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0