Svar på fråga

Det är såhär. Jag älskar Areno över allt annat, jag gör allt för att han ska få det bästa. Men att sälja honom (om han nu skulle gå sönder igen) det är nog det sista jag skulle göra i hela mitt liv. För det första, vem vill köpa en häst som inte håller? Även om det är till en dressyrryttare så lovar jag att dom inte kommer rida bara dressyr, en riktigt duktig dressyrryttare som bara rider dressyr köper inte Areno, så bra är han inte och så bra kan han nog inte bli, även om han har talang. Men det finns alltid någon tränare/person som kommer se hans teknik och säga: Hästen kan ju hoppa! och så kommer det börja om. Det är inte snällt mot Areno. Jag har faktiskt tänkt att ge honom till en tant som har min förra D-ponny, men Areno är inte sån. Han skulle inte kunna luffa omkring i en hage hela dagarna, han ska jobba, bli ompyslad, ut och titta på massa saker. Han skulle inte gå att hantera om han inte blev regelbuntet tränad i alla gångarter. Jag tycker faktiskt det är ett ganska bra val (IFALL) han skulle gå sönder igen.

Tack för alla underbara stöttningar jag fått, även efter tävlingen i Trollhättan, massa sms, samtal, facebook, bloggen och allt. Ni är guld värda. All kärlek till er! Världens bästa bloggläsare och annat.
Sen finns det människor, eller faktiskt bara en människa som jag bara skulle vilja strypa typ haha. Men det ska vi inte ta upp här :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Lyssna inte på dom mäniskorna! Du gör helt rätt beslut och du tänker på det som är viktigt för din häst! Du gör helt rätt tycket jag!:D Mycket cred till dig!;)

2011-03-19 @ 23:27:01
URL: http://ponnyhoppryytare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår hur du tänker, men kan du inte låna ut, eller hyra ut honom. Då har du ju fortfarande "makt" över vad som händer med honom och han kan gå dressyr och uteritt :)



Det var bara en tanke, ingen kritik.



Tycker att du är jätte modig och stark som vågar ta ett sådant beslut!

2011-03-20 @ 10:14:19
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

Delta i stjärnjakten du med! Visst du vinner inte några tillfredsställelser, men kanske något du kan glädja sig åt!

- läs mer på bloggen! :)

2011-03-20 @ 10:26:18
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: caroline http://equiss.blogg.se/

Jag är inte alls för att avliva djur hipp som happ. Men som du beskriver det har Areno gått sönder flera gånger och riskerar att göra det igen och då är det mer humant att låta honom slippa smärtan. Min ponny är precis detsamma, hon skulle aldrig någonsin klara av att bara stå eller lulla runt, hon skulle bli farlig.

Jag är som sagt inte för att avliva hästar hur som helst, men nu har du gett honom så pass många chanser och håller han inte så är det djurplågeri att hålla kvar honom, i slutändan tycker jag att du gör rätt.

Håller tummarna för er!

2011-03-21 @ 21:09:04
URL: http://equiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0