Resultat Styringe

Hmm, tävlingen gick fantastiskt DÅLIGT idag! Haha.
På framridningen var han jätte jätte fin och gick sjukt bra. Hade värsta perfekt tid att rida fram och så :) Var hur fin som helst i alla gångarter. Hoppade jätte fint på lilla och räcke, men tvärstannade på oxern. Gjorde det 2-3 gånger. Vi sänkte ner ännu mer och då tog han den fint. Sen hann vi bara ta ett räcke, vände endå upp ganska snävt och vände direkt efter och han bara hoppade och flög iväg, värsta duktig.
Men så kommer jag in på banan och han bara tvärstannar på första hindret två gånger.
Tredje gången hoppade han jätte fint (såklart)
Seriöst jag orkar inte bry mig längre. Skiter i vad alla tycker.

Kommentarer
Postat av: jenny

Klara kämpa på!! Du är grym och det kommer att bli bra!! :D

2011-03-26 @ 19:39:45
Postat av: emma

Du är grym Klara! Glöm aldrig det! :)

2011-03-26 @ 19:41:52
Postat av: Lovisa

Du är jätte duktig Klara!!!:D Hoppas att allt löser sig med Areno! Men glöm aldrig att du är super duktig!

2011-03-26 @ 19:51:57
URL: http://ponnyhoppryytare.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://oliviaochwilma.blogg.se

2011-03-26 @ 19:54:54
Postat av: Anonym

http://oliviaochwilma.blogg.se

2011-03-26 @ 19:54:55
Postat av: Anonym

http://oliviaochwilma.blogg.se

2011-03-26 @ 19:54:56
Postat av: Sandra.

Hej klara, har haft samma problem som dig, gick huuuuur fint som helst på framhoppningen men inne på banan dog hela hästen och det gick inte! Gick ner och hoppade 70(!!)cm och fick upp flytet igen och höjde mig ganska snabbt upp till 1m och även där fanns flytet, efter den tävlingen gick jag tillbaka 110 och 120 som var det vi brukade hoppa och även där fanns flytet, kan verkligen rekommendera att hoppa väldigt lågt några tävlingar bara för att få tillbaka flytet! För ni är så himla duktiga båda två, beundrar dig verkligen för att du har lagt ner så himla mycket jobb på han nu det senaste! Ta hand om dig!

2011-03-26 @ 20:00:11
Postat av: johanna

Ni kommer komma tillbaka ! Jag lovar! ni är grymma, glöm inte det !!! :D

2011-03-26 @ 20:06:35
Postat av: Anonym

va ska du göra med honom nu då? =)

2011-03-26 @ 20:36:16
Postat av: Anonym

Tråkigt att det inte gick bra för er :(

Prova gå ner till riktigt låga klasser, kanske även små träningshoppningar i knähöjd för honom? Och om du tror han är ofräsch eller mår dåligt så kolla upp honom hos en veterinär, kanske är det inte samma skada som förut utan något annat som kan läka och ni kan komma tillbaka bättre än någonsin?

Ge inte upp hoppet än, ni är fina ihop och han har talang värd att kämpa för även fast det är tungt jobbigt och ledsamt med motgångar. Du fixar detta!

2011-03-26 @ 21:58:53
Postat av: emma

jag har exakt samma problem med min ponny, på träningar stannar han aldrig dåligger vi och hoppar 130 men på tävlingar då hoppar han inte ens över 70 hinder. Vi har kollat upp allt. kiropraktor, många som pratar med hästar men vi får int fram något fel :/ och han kan inte ha ont om han hoppar allt på träningar. och det är på något sätt som att han vet att det är tävling han stannar två gånger hoppr den sista och så vet han att han får gå ut sen. Men jag åkte på en träningstävling då man fick hoppa tills hästen gick runt typ och efter de så gick han bra 4 klasser men sen va va han dum igen :/ så himla jobbigt när det blir så här :/ Men ni fixar det jag lovar!

2011-03-27 @ 13:18:42
Postat av: Amanda

Det är bara att kämpa på :) Varje tävling är en träning. Det brukar jag tänka på när det inte går som man vill :)

2011-03-27 @ 17:13:08
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Anonym

klara ja tycker du är jätte duktig. skit i om folk tkr något bara för du vägrar ut dig, så va min ponny också hela förra året! hoppa som en gud på framhoppningen och tvärstanna på banan..

2011-03-27 @ 19:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0