Dagens träning

Jag har verkligen världens finaste ponnibuws.
Han hoppade så jäkla klockrent hela träningen, så jävla fin! Hoppade 5,5:an och verkligen lät honom gör allt jobb. Bara släppte så han fick tänka själv och han bara hoppade klockrent 120 cm! Hoppade mig nästan ur sadeln.
Sen blev det lite oxer ur sväng, blev inte riktigt klar alla gånger men han räddade mig ju såklart hela tiden. Lite springig på en linje men hjälpte att lägga volt, hoppade som en kung!
Förstår inte varför han går klockrent på träning och bajs på tävling men det är bara att träna vidrare, därför vi ska hoppa clear round imorgon eller ja utbildningshoppning som det heter :) Då kan man ju gå på dom lite mer efter som det inte är riktigt tävling utan mer tränings tävling.
Ska bli spännande och se hur det går och hur han är :)

Kommentarer
Postat av: sanna

min ponny gör likadant, hon hopppar bättre än vad hon någonsin gjort på träning men de går as dålligt på alla tävlingar haha;)

2011-03-30 @ 21:20:29
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Olivia S

Ahh, han kanske kommit på att "stannar jag två gånger slipper jag ju hoppa och kan vila istället" så lite utbildningdhoppning blir nog bra :)

2011-03-31 @ 00:13:36
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det verkar som att vi har ungefär samma problem med vra ponnysar.. Min ponny hoppar klockrent 120-bana på träning! & på tävling går det inte alls liks bra..! Senaste tävlingen stannade vi ut oss i både LB & LA, förstår inte riktigt vad som är felet... Ibland går han dock klockrent på tävling & då kommer vi i princip alltid placerade!

Älskar bloggen!

2011-03-31 @ 16:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0