Dagens ridning

Nu är hästarna klara och stallet färdigt!
Areno fick sig en rejäl skrittrunda både upp och ner och raktfram ;) Han var glad och nöjd, man märker verkligen på honom när han har en bra dag och är på bra humör för då är han piggare och stannar aldrig på hela ridturen och börjar dumma sig. Så himla skönt ibland :) Nöjd och fin ponny står nu och mumsar mat/hö i stallet. Min lilla prins ♥
Indiana var också pigg och glad idag vilket hon är nästan varjedag.
Gick en promenad med henne som uppvärmning och tränade lite lydnad, hon är ju ett litet bustroll men endå sjukt bra behandlad innan så det är toppen! Ska bara påminna henne om vad det är som gäller ;)
Sedan longerade jag henne i paddoken i både trav och galopp, så himla söt när hon skuttar omkring.
Dock hamnade hon lätt i korsgalopp, men det gick mycket bättre i slutet när vi tog det lugnt och fixade iordning den. Traven efter galoppen var otrolig, typ svävade fram lilla dressyrponnyn!
Haha, ni måste tycka jag är dum i huvet som lägger ner massa jobb på en sällskapshäst (shettis) 21 år gammal, men det är himla kul med omväxling måste jag säga. Min lilla prinsessa ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie Williamsson

Vad roligt att höra! :)

2011-03-21 @ 21:51:30
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej de tycker jag bara är bra!! De ska väl också få komma ut o röra på sig o ha roligt :) fortsätt så :D

2011-03-22 @ 15:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0