Att bli vuxen

Såg inlägget som Elvira skrev och jag har faktiskt precis tänkt likadant.
Nu är det inte länge till jag fyller år bara 18 dagar kvar faktiskt och jag har redan tänk massa.
Jag har tänkt att jag faktiskt ska börja ta hand om mitt eget liv, min inkomst osv och verkligen anstränga mig, jag kan erkänna att jag är väldigt bortskämd, jag kan bara ringa mamma och be henne sätta in pengar på mitt konto om jag vill köpa någonting. Men jag vill inte ha det så längre, okej det är ju bra ibland om det är något viktigt. Det är bra att hon endå har kontroll på mina pengar så jag inte har helt egen kontroll för då kan det lätt ta slut för snabbt, men jag vill verkligen försöka att klara det själv och det skadar inte att försöka faktiskt. Jag är verkligen ingen sån som köper kläder på internet, skulle nog aldrig göra det. Älskar att gå och shoppa och prova tusentals kläder, tycker det är mycket roligare än att shoppa på internet.
Just nu har ni ju sett att jag håller på att sälja massor av hästsaker, dels för att det bara ligger där utan att någon använder det och dels för att jag behöver pengar, jag behöver pengar till vårjacka, klänningar (till födelsedagar + krogen) skor, smink och massa annat bra, jag har börjat tänka att jag inte ska tigga pengar av mamma och pappa utan faktiskt fixa allt själv för då kommer det gå mycket snabbare. Jag kommer bli mer nöjd med sakerna eftersom jag tänker innnan jag köper dom.
Jag önskar mig heller inte så mycket i födelsedagspresent då jag har allt jag vill ha, det enda jag önskar mig är en ny telefon, det är det enda faktiskt. Sedan önskar jag mig såklart pengar av släkten och familjen.
Jag har levt klart min "fjortis" tid och det känns väldigt skönt. Nu vill jag ha snygga klänningar, snygga skor, snygga frisyer osv osv! ÅÅÅÅÅÅÅH, vill bli vuxen haha. Jag vill gå ut på krogen, testa hur det är lix. Det är klart att jag lix inte komme hänga ute på krogen varje dag för det kostar ju faktiskt pengar och klart att jag kommer vara på hemma/lokal fester också och såklart det kommer vara som vanligt även om man fyllt 18 år, det fattar jag med. Men det kommer bli så fett, fatta om man inte hittar något, då kan man bara dra ut på krogen och ha kul, man behöver inte dricka om man inte har några pengar, man kan bara ha kul med vänner.
Jag vill bli vuxen, som sagt ta hand om min egen inkomst, fixa skolan, gå klart den, bli klar med min ponnytid (hoppas på det bästa) Sälja Mambo. Får se vad som händer med Areno men vi hoppas på det allra bästa vad som än händer. Sen får vi se vad som kommer hända om jag kommer köpa häst eller om jag bara kommer rida för andra, har mängder med erbjudande (a) fast det håller vi utanför bloggen så länge.
Kanske tar en liten paus från hästar vem vet? Men så länge jag går i skolan och har det gött ska jag nog ha tid med häst. Ska försöka fixa något sommarjobb, för jag vill tjärna pengar! Jag vill verkligen det. Jag har aldrig jobbat i hela mitt liv så det är dags nu. Jag vill tjärna mina egna pengar och köpa mina egna saker. För jag tror jag kommer skärpa mig mer med maten och sånt, jag kommer äta hemma så mycket jag kan och hinner och inte köpa massa onördig skräpmat osv.
Men mest av allt vill jag flytta ihop med min underbara pojkvän, men man ska ju hellst ha fast jobb osv så det kommer nog dröja några år.. tyvärr men vi får hoppas på det bästa :D

Kommentarer
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

frågestund!

http://feliciaaulen.blogg.se/2011/march/fragestund.html

2011-03-21 @ 08:21:54
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: emma

bra skrivet klara :) det kommer nog gå toppen för dig

2011-03-21 @ 13:52:40
Postat av: emma

bra skrivet klara :) det kommer nog gå toppen för dig

2011-03-21 @ 13:52:56
Postat av: Olivia

Det är bra att du tar ansvar och inte vill leva på dina föräldrar längre! En bra förebild :)

2011-03-21 @ 23:17:01
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0