Vad händer?

Sugen på att blogga men vet inte om vad, blogglöden försvinner mer och mer.
Känner att det här med bloggar börjar urarta lite gran, bloggarna är inte lika personliga längre utan det har blivit för mycket tävling för min smak och allt handlar om att få sin blogg så stor som möjligt, framförallt större än alla andras. Vilket jag tycker är lite tråkigt, frågar ni mig ska man blogga för att man tycker det är kul, inte för att man ska hävda sig hela tiden och vara bäst och jag tycker att man bloggar för att man vill dela med sig utav olika saker, inte för att skriva skit mellan raderna om allt och alla.
Det känns som alla bloggar börjar använda mer fula medel för att locka till sig läsare vilke har gjort att stämningen inte är lika trevlig som förr. Det provoceras och pikas hej vilt från alla håll och kanter och även bloggar emellan. Man märker att även läsarnas attityd har förändras till det negativa och allt de här får mig att backa lite, inte för att jag inte vågar ge mig in i spelet som jag faktiskt vågar påstå att det blivit. Jag har bara ingen lust att vara delaktig längre när det blivit ett sånt blodigt allvar, inte när det går ut över andra och t o m får dem att må dåligt. 
Givetvis är det självklart att man vill att sin blogg ska läsas av så många som möjligt, annars hade man lika gärna kunnat skrivit dagbok hemma eller liknande. Men måste det bli så himla mycket tävlingar och jämförelser bloggarna emellan?

Livet är en tävling och jag är säkert lite fånig nu, jag vet. Jag är nog för söt och snäll för den här "bloggvärlden".








Kommentarer
Postat av: emma.g

inte sluta blogga :( ni är bäst!

2011-06-08 @ 13:05:25
Postat av: Anonym

håller helt med dej, vissa hästbloggar har blivit så tråkiga. Ska skriva massa skit mellan raderna om varandra, egentligen är det bara töntigt... tycker man inte det är kul att blogga så varför ska man göra det? det är ju därför man gör det. jag tycker eran blogg är jätte bra, inga pikar till andra bloggar.. för det är så otroligt töntigt.

2011-06-08 @ 14:17:30
Postat av: Ellinor Strömbäck

Jag tycker att du skriver BRA, och det är kul att följa dig. Om du nu känner så här, tänk då istället att du ska göra din egen grej. Blogga som DU vill, om det DU känner för och på det sättet som passar DIG! Det tror jag gynnar både dig och läsarna. Du kommer antagligen tycka det är roligare att skriva, och då blir det också ännu roligare att läsa.

2011-06-08 @ 15:28:52
Postat av: Sofia Genne

Helt rätt Vira, känner också att de börjar balla ur. Men skit i det, kör på rätt race istället. Tillsammans går det att styra upp, eller hur? <3

2011-06-09 @ 10:44:25
URL: http://www.teamsl.se
Postat av: Malin

tänk om alla kunde tänka på det där viset! tycker absolut inte det är tråkigt att läsa det du skriver, fortsätt på samma sätt! :)

2011-06-09 @ 15:25:39
Postat av: Elin

Nej, du får inte sluta blogga :(

2011-06-09 @ 21:14:08
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Anonym

pih

2011-06-12 @ 14:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0