Halmstad derby 2011

Msvb (110cm) Kval 1 Stora rundan
Mambo kändes så grymt bra, han var jätte fin på framhoppningen och vi ska inte snacka om på banan.
Allt satt bara, la honom rätt på alla hinder och han verkligen hjälpte mig i sånna lägen han förr bara brallat iväg.
Så en stor HISS till både mig och Mambo.
Mambo har aldrig varit en "omhoppningshäst" men fan va han hoppade denna dagen, jag kunde göra de svängar jag ville/behövde och han bara gjorde det så jäkla bra!
Dock fick vi med oss en skit bom ut i den sista kombinationen (näst sista hindret) efterdom det typ var lite ojämt och så.
Men jag var så himla nöjd efter den rundan så det gör inget, han blir bara finare och finare för varje tävling och vi börjar bara hitta fler och fler knappar.

Msva (120cm) Kval 2 Stora rundan
Usch, denna rundan skulle jag helst av allt vilja radera.
Både jag och Mambo var helt otaggade och sura. Mambo var inte framme för skänkeln och kickade och massa skit dock kom vi helt perfekt på vissa hinder och det blev inte alls "flängridning" som det kan bli ibland när allt känns piss (så där har vi lärt oss något nytt i det hela endå)
Fick 16 fel i denna klassen, alltså 4 nerslag.


Msva (120cm) A-final Stora rundan
Nu hade vi fått tillbaka "glöden" igen och allt kändes på topp!
Finaste ponnyn på framhoppningen som bara klippte en grymt maxad oxer på framhoppningen, mums.
Kunde inget annat än att le när jag gick in på banan.
BÄSTA RUNDAN EVER fram till 9onde hindret som var en pulvermangrav med massa vatten i och först när Mambo skulle hoppa av så såg han det och vek av åt sidan och jag flög.
Han var verkligen klockren på alla hinder fram tills dess och det kommer ni se på filmen, åh det var som en dröm att rida.
Men tyvärr så händer ju sånt här, så nu blir det att träna järnet på pulvermangrav!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Får d tävla c ponny när d är 18 år? Du ser lite stor ut på han!

2011-06-20 @ 11:50:08
Postat av: Lovisa

Första rundan var skit fin!:D Men man ser inte andra filmen :( Ni är jätte duktiga och fina tillsammans!;D Och det är jätte kul att se lite såna där oplanerade och galna bilder!:D

2011-06-20 @ 12:01:21
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/
Postat av: johanna

Man ser inte sista filmen :(

2011-06-20 @ 20:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0