Gårdagens ridpass!

Toxan- Red ut i blåsten och hon var otroligt fin, hade henne precis så som jag vill ha henne, ingenting i handen och reagerade för minsta tryck från skänkeln. Jobbade tempoväxlingar hela rundan och hon lyssnade verkligen superbra direkt fram och sedan direkt tillbaka genom bara en liten lätt förhållning som jag kunde lätta direkt efter jag tog den och hon låg kvar i exakt samma tempo. 
Thomsan-  Red ut och konditionstränade, massa galopp på grusvägarna. Heeeeeelt galen och super lycklig men lyssnade faktiskt väldigt bra ändå. Gjorde några korta-länga-korta-länga i galoppen på honom med, även halt-galopp-halt-galopp osv. Funkade bra, han kan så gott som galoppera på stället. Det är sjukt hur mycket tryck och power det är i den galoppen.
Björnis- Tömkörde. Första gången jag gjorde de med honom och han är ju bara 4 år och det är bara jag som haft honom så jag vet att ingen annan gjort det heller. Men han fattade direkt, precis som han aldrig gjort annat än att tömköra sig haha. Han är verkligen otrolig den ponnyn, enklare får man leta länge efter.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Det vore kul om du skrev lite mer om dina unghästar, för du har väl två vad jag har förstått? :-)

2011-06-18 @ 08:55:48
URL: http://emmaamagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0