Dagens ridning - Areno

Man blir vad det gör det till





Bilderna är inte från idag!
Men jag måste bara berätta hur nöjd jag är med Areno.
När jag fick honom kunde han inte ens gå på en volt, han kunde inte ens skritta utan att snubbla. Han kunde absolut inte gå i form och han kunde inte backa utan att stegra sig.
Han var inte alls min typ av häst och jag hatade honom rent ut sagt i början.
Men idag kände jag att jag verkligen satt på en dröm prins!! Han har blivit så lydig och snäll.
Han går neri form hur lätt som helst och han är jämn och fin i båda sidorna.
Jag har verkligen lagt ner hela min skäl på denna hästen, jobbat i timmar.
Både från marken och på ryggen.
Lydnads träning osv osv osv.
Och det har gett så jäkla stort resultat så det är sjukt!!
Kommer nog inte bli så svårt att sälja den här herren ;)
-
Red i 30 minuter idag, skritt och trav.
Travade på en annan raksträcka idag i kanske 10 min och han flåsade faktiskt haha.
Men så snart jag börjat galoppera lite så blir det konditionsträning i alla former!
Hatar att se ryttare på tävlingsbanor vars hästar flåsar som grisar, så nu blir det snart hårdträning för tjockisen!

Kommentarer
Postat av: alice

Hur gick det på fälttävlanen? :D

2011-06-22 @ 11:49:30
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0