Gästbloggare nr 5

Hej alla Elvira och Klaras läsare!

Jag heter Moa Jonsson och fyllde 15 år i februari. Jag är hoppryttare och mitt mål är såklart att hoppa de högsta klasserna på storhäst. 
Jag bor i Åtvidaberg och tävlar för Åtvidabergs RK. 
Förtillfället har jag en storhäst på 6 år som jag haft sedan februari 2011. Hon har tävlat upp till LA dressyr och 1m hoppning med förra ägaren. Tanken med henne är att hon ska bli min nya tävlingshäst på hoppbanorna. Och vi ska faktiskt göra våran tävlingsdebut nu i september för att skaffa oss lite mer rutin och sedan beroende på resultat klättra i klasserna. 
Sedan har jag en till storhäst som är född 1986, men hur pigg som helst och som fortfarande är ute och tävlar. Helt otrolig är han! Honom har jag tävlat upp till 1m med bra resultat. Han hoppar allt man styr på och ställer alltid upp till 100 %. Honom äger jag dock inte utan rider honom åt en annan kvinna ungefär fem gånger i veckan.

Jag har för ungefär 3 månader sedan sålt min D-ponny som jag tävlade en del tillsammans med upp till LC hoppning med vinst. Netty som hon heter hade jag i tre år och på dem tre åren gick vi från noll till hundra. Våran tid tillsammans var ingen dans på rosor, utan mycket motgångar men också fina framgångar. Nu mer bor hon hos en tjej som satsar på hoppning och även dem ska ut på tävlingsbanorna snart och jag önskar dem all lycka till i framtiden.

Min blogg handlar om mig som ryttare, mina hästar i träning och tävling, utrustning, åsikter, outfits och en massa annat. Bloggen har idag ungefär 300 besökare och jag hoppas att antalet kommer öka betydligt då jag verkligen tycker om att blogga. Jag hoppas att många av er hittar till min blogg och börjar läsa den, det skulle vara jätteroligt! 

Måste även passa på att berätta att jag läst Elvira och Klaras blogg dag ut och dag in, så underbart goa tjejer med en riktigt fin blogg! Båda skriver bra och läsvärda inlägg. Dessutom är båda två riktigt bra förebilder. Massor creed till Elvira och Klara! 

Har ni frågor är det bara att besöka min blogg eller mejla till [email protected]
Kram Moa, www.moajonsson.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0