Gästbloggare nr 3

Jag heter Julia Jonsson, född år 1996. Jag är en glad, framåt & hästgalen tjej med skinn på näsan, har även den go'a norrlänska dialekten ;)
Jag bor i Hudiksvall, en stad känd som "glada hudik"
Jag har 2 egna Dponnysar, Moflos Glamour & Moflos Victoria!
Glamour är en svensk ridponny, sto & född år 2006 mörkbrun, ca 146cm i mankhöjd. Jag (med hjälp av tränare) har ridit in henne själv. Fick henne som 2åring :-) Hon är e.Moflos Fester,  u. Strong Girl, ue. Strong Statement. Hon har alltså en väldigt bra hoppstam i sig! Just nu hoppar vi banor på 1meter, men vi har långt kvar att gå ;) Första tävlingen med henne blir i Augusti, har tyvärr inte kunnat starta tidigare i år då hon inte varit mätt.



Victoria (Vickan) är av rasen Welsh Cob, sto född 1998 skimmel, slutmätt 142,2cm. Hon har tidigare i sitt liv gått LB i hoppning med 4fel, även LB dressyr. Hon har haft 5föl, varav 2tyvärr avlivade pga olika orsaker :( Jag har som bäst med Vickan vunnit LB, (1m) & även vunnit en LC. Vi kommer nästan alltid hem med rosett från tävlingar, hihih :-) Med vickan har jag som högst hoppat 130 på hinder, vilket jag tycker är högt ;)
I Augusti ska vi starta våran första LA om allt går som planerat, vilket jag hoppas!
Vickan är en genomsnäll ponny som lärt mig allt jag kan, hon har verkligen ett hjärta av guld & ställer upp i alla lägen! Riktig Stjärnponny <3






I Min blogg, http://jjuliaosofiee.blogg.se/ kan du följa mig & mina ponnysar på vägen mot toppen! Även läsa om min bästa vän Sofie & hennes ponny Ebba.

Många Kramar Julia 

Kommentarer
Postat av: julia

ååh vad roligt att jag kom med :D

2011-07-27 @ 11:13:00
URL: http://jjuliaosofiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0