En placering var med grymmeponnyerna idag!

Toxica gjorde en superrunda i LA, felfritt och snabbt nog till en 5e plats.  Inte för att jag red för placering, men hon har ju en så jäkla bra galopp! Den här rundan filmades faktiskt. 
I Msv B var hon ganska springig och stark och drog som f'n till vänster över alla hinder, vilket resulterade i en volt och två nerslag. Inte hennes fel alls, visst hon spang och lyssnade inte speciellt, men de är ju därför jag sitter där uppe för att påverka och rätta henne i dessa situationer. Men nej, ingen bra ridning från min sida överhuvudaget, tar alla fel på mig och lämnar den här rundan bakom oss. 
Våra två största problem i markarbetet lös igenom tydligt i den här rundan också så nu är det bara jobb,jobb,jobb och när allt sitter kommer hon bli oslagbar.
Något positivt med den här rundan och som var härligt att se och känna är hennes otroligt positiva inställning. Hon verkligen vill göra sitt bästa och att hennes teknik och språng har förbättrats väldigt mycket de senaste. Det går i rätt riktning! 
Thomsy hoppade först en LA och sedan en Msv A.
I LA var han helt super, dock fick vi ett stopp på hinder nummer 8 av 10, en vattenmatta, livsfarligt! Jag var väl inte helt hundra med och gav stöd heller och då tog han chansen. 
Dock var de inte så mycket att säga om för han kändes väldigt bra och jag vet att även om han stannar i en klass kan han lika gärna gå in och vinna nästa.
Vilket han visade prov på idag!
I Msv A var han helt fantastisk, hoppade hur grymt som helst och felfritt och snabbast dessutom! Fick sånt fint flyt i den här rundan. Det var efter hinder 4ab som jag kände och tänkte, " Jäklar, idag är han DÄR, nu gäller det att vara kylig och inte sabba det här" och det gjorde jag inte heller för en gångskull.
Vet inte vad som var roligast faktiskt, att det blev vinst eller just känslan...
Nya martingallar ska jag införskaffa! Den här är nog utsliten för den har börjat glida ner...

Kommentarer
Postat av: therese

grattis! vad duktig du är :D

2011-07-17 @ 23:05:10
Postat av: Mathilda

Grattis Elvira :) <3

Ni är såååå himla fina, både du och Thomsy och du och Toxica! Och du är så värd detta, som du kämpar. Du är någon att se upp till!!

2011-07-17 @ 23:06:43
URL: http://mathildablomberg.blogg.se/
Postat av: Karin

eEtt tips så länge är att sätta martingalstoppet snett över själv halsringen. Tror inte du förstod hur jag menade men jag kan fixa en bild om du vill :)

2011-07-17 @ 23:07:09
Postat av: alice

Grattis! :D

2011-07-17 @ 23:24:33
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Victoria

Stort grattis! :)

2011-07-17 @ 23:40:22
URL: http://evvm.blogg.se/
Postat av: Emma Berg

Stort grattis ! :D Du är helt grym tjejen :D

2011-07-18 @ 00:04:08
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: Amanda

Grattis!! Vad rolig :D

Vad vann du för något?:)

2011-07-18 @ 10:05:48
URL: http://hopponnyn.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

grattis :)

2011-07-18 @ 10:13:56
Postat av: Elin

Grattis!! :D

2011-07-18 @ 11:42:23
URL: http://prekness.blogg.ser
Postat av: Emma

Har du inga filmer på rundorna?:)

2011-07-18 @ 13:39:34
Postat av: Linnéa

stort grattis till en välförtjänt vinst! :D

2011-07-18 @ 21:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0