Dagens ridpass

Känner att jag verkligen inte har haft något att skriva här det är därför ni inte har hört så mycket av mig på ett tag :)
Idag har jag iaf börjat rida på "allvar" som ni kanske redan vet så har ju Areno vilat nästan hela vintern, jag har bara varit ute och skrittat i skogen med honom varannan dag eller så. Och sen började jag trava och galoppera lite osv men verkligen inget speciellt jobb.
Men idag så satte jag faktiskt på gramanen och red i ridhuset! Tog det ganska lugn eftersom han inte är igång som jag skrev över men ställde endå lite krav på honom och han gick emot lite haha så söt är han!
Han var sjukt pigg och lyhörd, dröm ponnyn! Jätte mjuk och jätte fin i steget.
Är faktiskt förvånad hur fin han var. Han vilar fortfarande varannan dag och jag funderar starkt på att fortsätta låta honom göra det, han lix "vilar sig i form" asså det är ju från häst till häst vad som är bäst för den. Jag ska testa detta ett tag, kanske rider mer ibland men vi får se :)
Tillbaka till själva ridpasset:
Började med att jag skrittade fram på lång tyglar i 15-20 minuter eftersom han verkligen behöver uppvärmning eftersom han är ganska stel. Sen började jag jobba honom i skritt och gjorde lite skänkelvikningar, öppna, sluta, fram&bakdels vändningar, dock var han lite grinig men det är dem väl när dem inte är helt igång ;)
Sen travade jag, då var han värsta springig så jag tänkte lix. han får la springa så la honom på fyrkantspåret och lät han springa men han slutade ju aldrig haha, så fick börja jobba honom och han var sjukt stark haha, så det gick väl sådär men endå helt okej. Till slut galopperade jag och han var hel galen, gjorde massa konstiga språng och grejer. Men sjukt lydig, grymma fattningar osv. Tyckte det gick jätte bra för att vara första gången efter vilan, ni får vi bara jobba jobba och jobba! Trimma trimma trimma!
Hoppas det inte var för tråkigt text + att det inte gick att ladda upp bilder, ibland gillar jag inte blogg.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det för märke på den gröna västen??

Tycker den är väldigt snygg!:)

2011-01-05 @ 19:59:21
Postat av: bea

mer sånna här inlägg! :D

2011-01-05 @ 21:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0