Areno

Kom hem från stallet för ett tag sen.
Kan ju säga att just nu känns allt hopplöst, kan ju börja berätta om igår så kanske ni förstår lite bättre.
Igår tänkte jag rida ut eftersom han mest går i ridhuset pga det blir mörkt väldigt snabbt nu och jag har ju precis flyttat dit så jag hittar inte riktigt när man rider ut. Så red på förmiddan för att det skulle vara ljust och så. Började med att det var glas halt men det skulle bara vara lite i början så tänkte att det gick endå men då började han dumma sig, som han gör när man rider ut själv, stegrar sig och vänder hemåt hela tiden. Jag försökte vända tillbaka som vanligt och sånt men han började bara hoppa och ställa sig ännu högre, hoppade in i snöhögar och var helt psyko. Och så var det ju glashalt så han halkade ju då och då. Men det sista jag SKA göra är att ge mig, men jag fick verkligen inte fram honom så till slut gav jag upp, det var nog första gången jag gjorde det. Men jag tror ingen skulle kunna pressa sin häst så mycket på glashalt underlag. Sen ledde mamma mig en bit eller ja gick framför och då gick det fint och hon stannade och jag fortsatte så då red jag ett varv på travbanan i trav och galopp. Men sen fick han ryck igen!! Så jag var tvungen att hoppa av för det kom massa galna hästar och en traktor mitt upp i allt. Så då satte jag på gramanen och jobbade honom lite i ridhuset och hoppade småskutt och travade över bommar och han skötte sig så himla fint!! :)
Idag tänkte jag också rida ut eftersom han kommer få gå i ridhuset nästan hela veckan som jag skrev innan. Mamma gick med en bit eftersom det var ännu mer is idag, hahah låter lite komiskt. Men ah det gick jätte bra i början men sen började han hålla på igen när mamma hade vänt (hon kunde inte gå med för det var blankis) Och så stod det en traktor ivägen så kunde typ inte göra något så blev jag väldigt arg haha. och var tuvungen att ge mig, vilket inte är bra, åh kan typ inte sluta tänka på mig, känner mig så dålig. Började fan gråta för han är så jävla elak och typ för svår för mig?! Seriöst. Men gick ner i ridhuset och galopperade av honom och han var hur snäll som helst. Sen jobbade jag honom ganska lång och låg. Och skrittade av jätte länge.
Nu kommer alla skvallerbloggar skriva att jag inte kan rida min häst, men just nu skiter jag i allt. Alla går emot mig och jag orkar verkligen inte. Hatar mitt liv för tillfället. Orkar inte bry mig om vad alla tycker och tänker alla negativt som sägs om mig. Fan. Jag har sjunkit så jävla lågt.
Imorgon blir det lydnadsträning, longering och kanske lite barbacka ridning. Han ska lyssna på mig!
Tisdag: Vila
Onsdag: Galoppera
Torsdag: Vila
Fredag: Avslappnande, lösgörande
Lördag: Träning
Söndag: Skritta

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet lite hur det känns.

Har en häst som när man rider ut så fånar hon sig hela tiden, kan helt plötsligt få för sig att skena och bocka några meter eller flyga åt sidan. Ibland stannar hon för att hon "ser" någonting och vägrar gå framåt, går inte ens att leda henne fram ibland. Hon låtsas vara rädd för allt, och det gör att jag känner mig så dålig när jag inte kan kontrollera henne, för på bana går det bra.

Har gett upp tusentals gånger.

Nu har jag fått hjälp, och vi gör framsteg nästan varje dag. Men ibland "händer" nåt igen och första gången höll jag på att tappa hoppet helt. Var ledsen och deprimerad en hel dag, och det var jättetungt att försöka igen, men jag klarade det!

Så ge inte upp!



2011-01-16 @ 19:48:47
Postat av: karin

Det är en av många svackor! men ni kommer igen snart! för ni är så otroligt bra! :)

2011-01-16 @ 20:08:47
URL: http://null
Postat av: Anonym

Jag vet hur det känns, har haft en häst som precis varit så.

Och det blir ju så mycket värre när det är halt. Då vågar man ju inte riktigt gå på hästen på samma sätt.

Och det känns så jävla fel att vända hem igen.



Men jag tror att du klarar det Klara!

2011-01-16 @ 20:16:51
Postat av: henke

seriöst klara, du rider så sjukt jäkla bra, och du är en förebild för väldigt många, alla har svackor och jag förstår dig om det är glashalt, jag hade inte hellet pressat min häst om det varit så halt!

2011-01-16 @ 20:16:58
URL: http://henkelundberg.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Skit i vad alla säger!! Ni är jätte fina tillsammans och du rider jätte bra och du kan rida DIN häst!;D Det kommer att gå bättre, alla har sina motgångar i bland. Men DU är jätte duktig på att RIDA!:D Och ni är jätte fina och duktiga tillsammans!:)



Om du bara vill ha ett litet tips så sa många till mig när min ponny stegra och så att jag skulle ha gummisnodd när jag red för då kunnde hon inte stegra och det hjälpte;) Du kanske har provat det men om inte kan du ju testa om du vill;) Men glöm inte bort att du är GRYM på att rida och att du är jätte duktig på att rida DINA hästar;D

2011-01-16 @ 21:13:43
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/
Postat av: emma

klara du rider så sjukt bra. alla har motgångar. Och jag förstår att du inte ville ge allt när du vet att det är blankis under man vågar inte då! Kämpa på du är bästaste!

2011-01-16 @ 22:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0