Jag lever!

Jag lever, men lever ett cp liv så har tagit lite paus från bloggen och sånt. Har inte ens orkat öppna datorn, har varit trött och grinig så lika bra man skippar bloggen. Men nu är jag tillbaka igen förhoppningsvis och tänkte svara på lite frågor som jag hittade, gamla som nya ;)

Jag och Elvira ska vara där hela helgen från torsdag till söndag, vi har köpt seriebiljett tillsammans.
Vi kommer också hänga med http://abelson.blogg.se/ eftersom hon också köpte med oss :)
Kommer bli fett kul, vi kommer sova med varandra hela helgen och busa en himla massa!
Besök gärna Tove's blogg, den är grym.

Göteborg Horse Show 2010
Jag & http://caarolineliljenberg.blogg.se/



Jag tränade för Anna förut, men inte längre. Hon är verkligen sjukt bra och så himla snäll. Man känner sig verkligen trygg när man tränar för henne. men till slut gav hon mig ingenting, hon är alldeles för snäll för min smak, jag vill ha lite utmaning. Vill att en träning ibland ska  gå åt helvete och att man inte hittar rätt knappar men att efter ett tag att det vänder och blir hur bra som helst. Hon sa för det mesta bara bra, bra, bra till allt och det ger en väldigt bra självförtroende, för beröm är det bästa man kan få och det man måste få för att orka kämpa vidare. Men till slut tröttnade jag helt enkelt. Men det är ju en smak sak. Känner massor som tränar för henne och är hel nöjda. Och jag säger verkligen inte att det är något fel på henne. Grym tränare är hon!
Sen gillar inte Mambo hennes övningar, hon gör verkligen sjukt bra övningar, verkligen noggrann. Dock var Mambo väldigt lätt i baken förr och då passade det inte honom och allt kändes hopplöst, jag fattade inte varför inte min häst kunde vara normal som "alla andra" men då kom min andra tränare och sa: Vissa hästar fixar inte sånt här, sånna övningar som stutts och småhinder och då får man acceptera det och inte kräva lika mycket. Det är så, en sån häst som Mambo kan man inte trycka ner och ihop och "sätta dit" det funkar inte. Man måste bara vara lugn och låta honom göra det mesta jobbet, för det är då det blir som bäst. Men tex Areno han skulle man kunna kräva lite mer att han skulle göra övningarna exemplariskt. Han är en annan sort häst, han är sjukt duktig på just stuts, bedöma avstånd osv.
Varning! Det är ganska längesen, haha tycker själv att det ser lite "haffsigt" ut.



Jag går Barn & fritid med ridinriktning.
http://www.lerum.se/Invanarservice/Skolsidor/Lerums-gymnasium/Utbildning/Program-20102011/BF/

Just nu tränar jag inte för någon under igångsättningen. Men jag ska faktiskt träna nästa helg för en hemlig haha, får faktiskt inte säga vem tyvärr, men det blir första träningen för iår och då blir det inte stenhårt och allt ska sitta utan vi får se hur mycket han orkar osv. Sen kommer jag nog träna för en tjej som min kompis tränar för, hon tävlar hoppning på storhäst, hon vann i scandinavium förra året tror jag haha :)
Sen ska jag nog träna för min "gamla vanliga" tränare Sandra som jag tycker är outständing! Haha. Det är faktiskt många som inte kommer överens med henne och många som inte gillar henne på olika sätt men så är det väl med alla. Men hon är väldigt svår eftersom hon verkligen säger till. Jag och hon har stått och skritit på varandra för vi tycker olika. Men jag gillar det, eller jag rättare sagt älskar det. Har henne också i skolan i några ämnen så jag känner henne väldigt väl. Så vad alla än säger så ska jag träna för henne för det är hon som gjort mig till den jag är idag, det är hon som fick mig att orka med Mambo när han var som jobbigast, det är hon som lärt mig rida så bra som jag gör nu (inte för att skryta) Hon är allt. Hon har en mycket stor plats hos mig.

Hmm.. det vet jag faktiskt inte?! Men det med rosa kant är ganska litet. Det andra passar perfekt!
Jag hatar faktiskt småschabrak. Asså typ hoppschabrak, usch jag är verkligen anti! Tycker de är så jobbigt haha :) Men alla har olika åskiter.
Bild lånad från google.
Asså seriöst, hoppschabrak är det värsta jag vet! Har haft ett sånt här, tror faktiskt det är precis ett sånt här haha! Hade det på min förra C-ponny ;) Dock finns det hästar som passar med sånna schabrak + att det kan vara snyggt ibland :)

Haha kände att det blev många länkningar idag, eller ah två, två mer än vanligt ;) Men det är dem värda!
Det var den frågorna jag vill få med! Men nu ska jag göra massa tidsinställda inlägg som kommer upp så småning om :) Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Felizia

tränar också för anna men inte så ofta, knappt en gång i månaden. Ja det är ju väldigt mycket trimma för henne eller vad man ska säga. Tycker det är jättebra att du skriver som du tycker! :)

2011-01-13 @ 21:55:37
URL: http://allineedisyou.webbogg.se
Postat av: Ninni

Håller med dig om schabraken, hatar när de är för små! Brukar alltid ha full på de andra schabraken så jag får väl testa att ha full på Anna Scarpati schabraket också :)

2011-01-14 @ 00:30:49
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: Tove

Åhhhhh jag längtar så! Saknar er finaste <3

2011-01-14 @ 06:56:09
URL: http://abelson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Klara!

Har ni kollat upp Mambos sparkande? Så att han inte har ont eller något?

2011-01-14 @ 14:53:28
URL: http://johannazachrissons.blogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

I början när jag började träna för anna (2008) så var det mesta bra men ibland typ räta upp dig. Nu tränar ajg fortfarande för henne och det är mera krav på mig. Jag tror det blir så efter en lång tid att hon sätter mera krav på än och så. Det känns som hon gjort det för mig eftersom vi båda känner varandra så bra och hon vet hur jag rider och vad jag sitter på för häst/ar. Hon är verkligen super snäll och så. Menar ju inte att hon liksom bara nej nu gjorde du fel utan du kan testa göra såhär i stället eller liksom a :) Håller med dig om att hon är väldigt snäll. Det ger ju självförtroende och det är precis det jag behöver :)

2011-01-15 @ 15:51:07
URL: http://ungponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0