Söndag 23 Januari

Fullspäckad söndag? jo, tack!
Började med att man vaknade hemma hos Ida, lite senare än vad som var tänkt. Fick stressa iväg till stallet, lasta på Idas ponny på transporten och resten ut till hagen för att bege sig till Trollhättan på Clear Round.
Jag var med utav den anledningen att Thomsan skulle dit och hoppa. Som den kung han är skötte han sig galant och var även den här gången felfri i bägge sina rundor. Duktig ponny och duktig Fanny!
Hem till Uddevalla och stallet igen och full fart. Rida två hästar och fixa åt prinsessan.
Silver fick sig en skrittrunda ut och Toxan OCH JAG fick oss en genomkörare i ridhuset. Frida som ridit Toxan lite medan jag bröt armen kom för att instruera oss. Hon fick sitta upp en stund först och Toxan lyckades skicka av henne två gånger, överladdad häst kan man säga. Men Frida fick som vanligt ordning på henne och Toxan dansade fram finare än någonsin i ridhuset.
Jag kan erkänna att jag vart lite feg när jag ridit Toxica den här veckan. Hon är så himla livfull och när hon har vilat och samlat så himla mycket energi så vet man aldrig riktigt när hon får ett utfall och börjar flippa runt som en rodeo häst och det jag allra minst får göra just nu är ju att ramla av! Men med Frida på marken gick det så sjukt bra, man kände bara WOW när man red och jag tror det såg rätt så wow ut, underbart! Jag var mer rädd för Frida än för tanken att ramla av faktiskt haha.
Precis vad jag behöver ibland, någon som står på backen och skäller på mig!
När stallet var färdigt var det fort hem, packa, byta om och sätta sig på tåget till Göteborg där jag befinner mig just nu. Imorgon blir första dagen på praktiken på Kicks, ska bli riktigt kul! Bäst att sova nu så man är pigg imorgon.
Godnatt!
bästa på jorden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0