Skolan imorgon

Då är det dags för detta lovets sista inlägg här på bloggen, sorgligt men sant.
Imorgon början skolan, nya tag och nya möjligheter. Ni vet faktiskt inte så mycket om mig hur jag klarar skolan och vad jag tycker och tänker. Jag har i hela mitt liv haft det väldigt svårt, jag har legat ett år bakom alla andra och det gör jag faktiskt fortfarande. Jag har fått kämpa 1000 gånger mer än alla andra i min klass när jag började på gymnasiet. Jag hade aldrig nians Engelska, vilket betyder att jag inte klarade Engelska A på långa vägar. Jag fick IG i Datorkunskap för att läraren var dum i huvudet och jag fick ingen hjälp. Sedan har jag åter två stycken IG i ämnen som ingår i Barn & fritidsprogrammet. Jag får kämpa varenda sekund, lyssna på minsta lilla sak medans andra fixar prov genom att läsa igenom en text en gång precis innan man ska göra det.
Jag skulle aldrig kunna läsa en text från ett häfte eller liknande för det går in och sen ut direkt, jag skulle aldrig komma ihåg några anteckningar, aldrig komma ihåg vad läraren har sagt under en genomgång. Kan absolut inte anteckna undertiden man ser på film. Det räcker inte med den tiden man får på lektionen för att jag ska klara av att lämna in saker i tid, utan måste gå på stöd lektioner och få hur mycket extra hjälp som helst. Jag vill inget annat än att bli duktig, jag försöker varje dag, jag tror verkligen på mig själv, men jag lyckas sällan. Det kan kännas jätte bra efter ett prov endå får jag IG, det är så orättvist. Jag har läs och skrivsvårigheter, men inte dyslexi. Jag slutar aldrig kämpa, för jag ska klara detta. Jag ska få mina drömmar att bli uppfyllda även om allt känns förjävligt. Jag kommer ta studenten med IG-n och veta att jag måste plugga vidare, veta att skolan inte är slut. Veta att jag måste ta mig igenom den skiten jag hatar allra mest. Jag gav upp ett tag, gick inte till skolan. Grät på varenda lektion. Men jag har ställt mig upp, torkat tårarna och fortsätt kämpa. Jag ska klara det.
Hoppas alla får ett bra sista termin. Jag önskar er all lycka.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Klara! Du är grym och du kommer klara det! Jag tror på dig!

Du är bäst, glöm aldrig det <33

pusss

2011-01-09 @ 23:24:08
Postat av: Olivia

Klara! Du är grym och du kommer klara det! Jag tror på dig!

Du är bäst, glöm aldrig det <33

pusss

2011-01-09 @ 23:24:45
Postat av: Elvira Henningsson

Du kommer fixa det här, du är stark och klarar allt om du kämpar. Det vet jag. Du är grym!

Jag finns alltid om det skulle vara något.

2011-01-09 @ 23:40:14
URL: http://elviraochklara.blog.se
Postat av: xMILL

du kommer klara det här, jag hjälper dej om du vill ha min hjälp. Jag vet att du har det jobbigt och hatar att jag inte kan göra något förutom att försöka att hjälpa dej. om det hade gått så hade jag gjort allt åt dej <3 vi båda vet att nästan alla lärare inte har fattat än att du har svårigheter med skolan, men de är dumma i huvudet. du är stark, det vet jag. det är inte rättvist :(



tagga till skolan, trion

vi får försöka göra det bästa av det, du kommer nog få vg på historia uppsatsen :)

du är duktig,underbar & bäst



och jag älskar min prinsessa mest i hela världen (L)



2011-01-10 @ 00:58:05
URL: http://camillaalfredsson.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

Ledigheten över! :o dör bloggarna då? :) eller lika mycket aktivitet ändå?

2011-01-10 @ 01:22:22
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Tove

Du är grym Klara och glöm aldrig de! Du kommer klara det och om du någon gång har det jobbigt finns jag här vid din sida alltid! <3

2011-01-10 @ 08:26:12
URL: http://abelson.blogg.se/
Postat av: Emelie Davidsson

tycker det är otroligt starkt gjort av dig! jag känner inte dig men jag hoppas du fortsätter kämpa på och att du är den du är för du verkar fantastisk!

2011-01-10 @ 15:38:57
URL: http://www.eemeelierd.devote.se
Postat av: emma

du är så stark klara du fixar det här! :)

2011-01-10 @ 16:15:15
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Ååh Klara. Visste inte att du hade så svårt i skolan. Trodde inte att du hade så svårt i skolan..

Jag har inte så lätt jag heller. Även om många tror det så har jag inte det. Matten har jag aldrig i hela mitt liv haft lätt med. Började redan i ettan då jag fick ha extra hjälp. Nu i 8an har jag ingen extra hjälp men har nära IG på varje prov. Dom två sista vi hade nu fick jag IG på. Det sista provet fick jag inte ett ända poäng på medans min förra bästa kompis hade rätt på ALLA tal o det var det svåraste matte provet vi gjort hittils. Då känner man sig dålig..Har en klump i magen när jag tänker på det. Sedan med engelskan. Min bästis har VG-MVG o här kommer jag med ett G..

Känner mig så jävla svag. Usch, skolan är inget för mig. Kämpar så gott jag kan men a, ibland räcker det inte till. Jag önskar att jag är mycket smartare än finare just nu..

Jag tror på dig! <3

2011-01-10 @ 20:32:29
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: mathildablomberg

2011-01-10 @ 21:05:11
URL: http://mathildablomberg.blogg.se/
Postat av: mathildablomberg

klara, kämpa på hjärtat. du vet att om de är något så skicka bara ett sms eller ring eller vad som. jag står vid din sida <3

2011-01-10 @ 21:06:25
URL: http://mathildablomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0