Sadelkammare

Som jag tror jag nämnt tidigare i veckan så skulle vi ju bygga ny sadelkammare till mig och Ida nu i helgen. Eller tanken var att vi skulle byggt ut den gamla, men nu har vi istället byggt en egen åt mig och Ida. Eftersom vi har 5 boxiar i stallet och jag och Ida har 4 av dem så har vi nu en egen sadelkammare tillsammans och så får personen som har den 5:e boxen ha den gamla sadelkammaren för sig själv! superbra och alla får gott om plats. I den gamla var det ju så trångt att tjejen som har den 5:e boxen fått ha sina saker i ett föråd för hon har inte fått plats i sadelkammaren!  


Såhär ser det ut än så länge. Isolerat och klart. Nu ska det bara inredas där inne. Upp med hyllplan, sadel och tränshägare, en figurspegel, kanske bord, matta, tavlor på oss själva (haha) och lite annat. Supermysigt ska vi ha!

Föresten, lite kul att när tjejen som står i vårt stall  just nu flyttar om en månad så kommer en ny häst istället. Två syskon osm har en unghäst ihop. De ena syskonet är lika gammal som mig och har tävlat upp till Msv A på ponny och hennes bror har ridit 150 på stor häst och vart beridare på ett hingststall i Danmark och jobbat hos kända svenska ryttare!
Super trevliga båda två, eller hela deras familj är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0