Redan klar i stallet!

Kom hem från stallet för en timme sedan, var klar i stallet på 2 timmar idag, sjukt!
Longerade Toxan med pessoa-sele och gick en promenad efter det. Hon jobbade superduktigt i selen och jag tycker faktiskt det är riktigt kul att jobba hästarna från mark. Man kan ju lixom, i alla fall med Toxan som är så lyhörd, göra en hel del på linan. Öka och minska volter, jobba på raktspår på långsidorna och lägga volter här och var och sedan följa fyrkanten igen. Jäkligt viktigt att inte bara gå på voltspår när man longerar, det sliter nått otroligt! Men som sagt är det ju inte alla hästar som det går att göra så mycket mer med och då får man vara noga med att inte hålla på så länge och byta varv ofta.  
När vi var klara fick hon lite massage med liniment och borsta och bara gosa typ. Får passa på att skämma bort henne nu när man verkligen har tid. Raditals linimentgel använde jag och den kan jag verkligen rekomendera! Jag använder det bara i förebyggande syfte, men jag vet att det är superbra om man vill få ner gallor och liknande. Ingen karens heller.
Sedan fixade jag allt åt henne och mamma bar in spånpallen med hjälp av Idas päron. Fick skrivit på alla höpåsar också så nu kan ingen sno dem!





Kommentarer
Postat av: Anonym

vart köpte du din svea jacka? vilken storlek har du..?

2011-01-06 @ 16:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0