http://ridsportsnobbar.blogg.se/

Har ni sett den nya svallerbloggen?!
Ganska kul faktiskt, det var en som länkade den till oss. Tycker det var ganska snälla saker sagt till oss.
Dock har jag några synpunkter som vanligt och detta är inte för att vara taskig utan för att förklara hur allt ligger till.
Jag vet att Elvira kämpar med thomsy, hon rider massa dressyr, det kan man verkligen inte säga att hon snålar med! Tycker det är lite tråkigt att ni påpekar sånt som ni inte vet ett smack om. Elvira är min idol, min förebild, jag ser upp till henne typ. För hon rider så väl. Vem har sagt att en hopphäst ska gå i form på en hoppbana?
När jag var mindre sa min tränare: Skit i formen, hästarna kan gå hur som helst med huvet, bara man har jämt stöd. Fattar inte varför hästen ska gå i form?! Gör mina hästar de? Har ni kollat filmerna på mambo?! Han går likadant. Men vilka ponnyer är det som är högst upp i klasserna även om dem har huvet högt?! Jo dem.
Sen till att jag tar upp Areno för snabbt i klasserna, det var faktiskt lite komiskt. Han gick msvb innan jag köpte honom, jag har startat det två gånger och inte ens kommit över andra hindret x) Folk kollar snett på mig när jag tar ut han på Lc/Lb tävlingar för han gör det så lätt, han går över. La är den höjden vi är på, vad tycker ni jag ska hoppa?! Man kan inte harva omkring på längre höjder hur länge som helst, då kommer man ingenstans. Man måste gå vidare, sätta nya mål, kämpa för nya saker. Men det var faktiskt rätt kul för det var verkligen första gången jag hörde detta haha :) Känns som om jag bara har fått tvärtimot, men alla har olika åsikter ;)
Glöm aldrig det.

Kommentarer
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Folk dömmer än för snabbt när dom inte har en ANING om hur man är eller vad man gör osv. Du ee grym Klara :)

2011-01-08 @ 16:11:02
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: Linda

Klara du är min idol:) och det om elvira, thomsy kanske går med huvudet högt i hoppningen, men det blir ju enklare för dom att kunna taxera och bedöma avståndet rätt. Sen vad jag tror att thomsy tycker det är väldigt kul att hoppa och han blir ju vädigt het (ser det ut som) tror inte ni har sett elvira ridit dressyr på han och därför kan ju ni inte veta hur thomsy går i dressyren och inte heller säga att han inte går bra. Som sgt tycker inte att man ska ska skriva något innan ni har sett Elvira träna dressyr med han ;) du är också grym elvira, förstår om du tycket det är jobbigt att thomsy har åkt :/ sen har jag aldig nånsin fått känslan av att klara stressar upp areno i högre klasser än han klarar ;) vet att ni inte behöver bli "försvarade" men det är bara mina åsikter! :)

2011-01-08 @ 16:56:34
Postat av: Lovisa Guttman

Ni båda är grymma! Har er båda som förebilder, ni rider så himla snyggt

Jag kunde inte komma in på bloggen :(

2011-01-08 @ 18:20:07
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: Karin

Vart har Thomsy tagit vägen ? Elvira rider honom jätte bra. :)

2011-01-09 @ 00:38:13
Postat av: Anonym

en häst går inte i form för att den kröker på nacken, den kan gå i form och ha huvudet upp i luftem för de. bara den trampar under sig och höjer ryggen, men ska den gå i korekt form så ja, då ska den bjuda på framåt, neråt. lustiga skvallerbloggare här finns ;)

2011-01-09 @ 18:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0