En del av mig är borta


Så har Thomsan åkt, han är bara utlånad på prov nu Januari ut och tycker dem om honom stannar han kvar där, dvs dem köper honom alltså. Men det är ju absolut inte säkert, dem kanske inte fastnar för honom utan det kan hända att han kommer hem igen, vilket jag har gått och intalat mig själv hela dagen i hopp om att det kanske skulle bli lättare. Men nej, jag har gråtit floder trots det, känns som mina kinder fräts sönder av saltet i tårarna.
Egentligen vet jag att jag verkligen inte behöver vara ledsen för Fanny kommer ta hand om Thomsan precis lika bra som jag så jag kan egentligen bara slappna av. Men Thompan är min bebis, en del av mig och det känns redan tomt i hela mig. Jag mår illa till och med och jag vet att jag är inte sjuk.

Men jag hoppas verkligen inte han kommer hem igen, eller jo jag skulle vilja ha Thomsan hos mig hela livet, men så funkar det ju inte. Det hade vart så egoistiskt, nästan att förstöra Thomsans liv att behålla honom bara för min egen skull. Thomsy älskar att få jobba och att hoppa och komma ut på tävling och det är jag både förstor och snart för gamal för att göra. Han förtjänar en mindre ryttare igen.
Dessutom, usch för att behöva få hem honom för att leta upp en ny spekulant och tvingas skiljas kanske ännu en gång, mardröm!
Jag har fått sjukt mycket framgång med Thomsy, mycket mer än vad jag förväntat mig och jag har lärt mig otroligt mycket.
Nu är det någon annas tur att få uppleva desamma. Tävlingsmässigt kännes det som vi är klara med varandra. Men absolut inte känslomässigt
men det vet jag att det blir jag aldrig, jag kommer älska Thomsan lika mycket, varje stund, tills hjärtat slutar slå.  
Det spelar ingen roll om han står hos mig eller på andra sidan jorden han är min nummer ett ändå.







Kommentarer
Postat av: anna

skönt att du ser fördelarna också, måste verkligen kännas hemskt :'( ni var så fina!

2011-01-05 @ 00:51:55
Postat av: Anonym

gud va tråkig, det är ni och kommer alltid attt vara så!

2011-01-05 @ 07:08:58
Postat av: Sofia Inelind

Varför kan du inte ha kvar honom ? :/

2011-01-05 @ 09:26:33
URL: http://teamlersater.blogg.se/
Postat av: Lovisa

åh, ni kommer alltid att vara så fina och tillsamans.

Fick tårar i ögonen och började också känna mig illamående när jag läste:(

2011-01-05 @ 09:32:30
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: linnea - En ponny ryttare

Usch..Det är det värsta man kan göra. Att växa ur en ponny. Själv har jag vart med om det 2 gånger och man mår sjukt dåligt varje gång :(

men det är bra att du ser på den ljusa sidan också Elvira :)

2011-01-05 @ 10:19:08
URL: http://ungponnyn.blogg.se/
Postat av: '

usch, jag vet hur det känns, det är hemskt! det känns som om det alltid varit Elvira&Thomsy, det kommer bli tomt på tävlingsbanorna utan er ska du veta :(

2011-01-05 @ 11:39:13
Postat av: Anonym

Du är verkligen inte för stor för honom?!:O vad har du fått det ifrån? :S

2011-01-05 @ 11:48:00
Postat av: isabelle winkvist - equestrians

Åh. Vad fint du har skrivit! Hoppas Thomsy får det jättebra!

2011-01-05 @ 12:12:01
URL: http://equestrians.blogg.se/
Postat av: Josefine

Förstår dig precis, skilldes från min ponny för 3 månader sedan, lika tungt endå.

Att komma till hagen och se att hon inte står där, inga fler tävlingar, träningar busiga skugs turer ja allt "/



Men man får tänka att "dom" får det minst lika bra hus sina nya ägare, och vara tacksam för att man fick träffa "dom".



</3

2011-01-05 @ 12:45:57
Postat av: Johanna Grant

Sv: Ja det ska jag (: Dock har jag inte skrivit det än på bloggen men kommer göra sen när jag är tillbaka :) Ska du dit?

2011-01-05 @ 16:19:29
URL: http://johannagrant.shapemeup.se
Postat av: Michelle

Ska du sluta rida nu? eller du har ngn annan häst? :)

2011-01-05 @ 17:06:05
URL: http://ponnymupparna.bloggplatsen.se
Postat av: Tove

Finns för dig Elvira! (L)

2011-01-05 @ 21:19:48
URL: http://abelson.blogg.se/
Postat av: NELLIE

GMN <33

2011-01-05 @ 22:00:59
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: emma

Uscha stackars dig. Jag vet precis hur du känner och det är värkligen hemskt!

2011-01-06 @ 09:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0