Träningen idag

Dag ett av två på kursen avklarad och jag är super nöjd och ser grymt mycket fram emot att se var morgondagen har att erbjuda!
Idag var det bara markarbete med bommar. Började med lite fri framridning så att han fick se och granska alla ekipage. Sedan fick alla gå upp en och en på en volt och jobba. Toxica fick jobba på sitt stora problem, möte med andra hästar. Hon är ju totalt livrädd eller bara dum egentligen och kastar sig åt sidan, allternativt tvär vänder då hon möter en annan häst, vilket är ganska ohållbart och mycket problematiskt på framhoppningar och liknande.  
Så vi jobbade ett bra tag med det och kan bara säga att det gick så sjukt bra! Ställde upp några av dem andra i gruppen uppe på volten och visst dumma hon sig till en början men vi fick bra ordning på det till slut som sagt. Sedan red vi olika banor på bommar med mycket svängar, jobbade framförallt på att hitta rytm och galoppera ur svängarna och hitta ett läge för att sedan kunna sitta blick stilla fram till bommen. Även detta gick bra, måste jobba på att hon får mer respekt för mig bara, för just nu kör hon med mig en del och jag själv måste "believe in yourself" mer och rida med mer ben.
Dagens övningar var alltså förberedande inför banhoppningen imorgon. 
Väldigt givande dag och det gick faktiskt helt okej med Engelskan.

Kommer några filmsnuttar tror jag. Sandra filmade lite gran.

Foto: Felicia Andreasson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0