Så glad!

Finns det någon underbarare känsla än när man lyckats till 100 % med ett ridpass? Tror faktiskt inte det...

Har haft en riktig myssöndag i stallet, pysslat och grejet med min docka.
Tog riktigt lång tid på mig att mocka och fixa hö och mat och liknande, sopade riktigt ordentligt överallt. Tog nog en timme tror jag. Älskar när jag kan ta den tiden oh göra allt i min takt utan stress. Ibland är det gött att inte gör något alls till och mend, bara gå runt och kolla så att allt ser bra ut, plocka lite i grejerna bara lixom.
Tog sedan in häst nummer ett för dagen som  var Sudden.
Tog oss ett trimpass i manegen och han var så jäkla fin. Öppnor, slutor, förvända slutor och öppnor. Flytta in och ut bakdelen på volt, skänkelvikningar, byten på rakt och böjt spår. Allt i alla gångarter och jag kunde bara sitta och leka runt i ridhuset och spela med minimala hjälper. Awesome känsla!

Toxan hoppade jag idag istället, blev inget igår och så fint som hon hoppade idag har hon aldrig någonsin gjort!
Det var så att man tappade hakan där uppe på ryggen. Även om vi inte hoppade högre än en meter i och med att hon inte hoppat sedan november, kände man ändå skillnad i sprången, på tekniken, avstampet, allt!
För en gångsskull kunde jag även placera henne och lägga henne rätt, äntligen. Förr har hon ju alltid hoppat på fart pga att hon inte vart stark nog och därför alltid varit ärligt framme till bettet så jag har mer eller mindre fått styra på hindren och hoppats på det bästa många gånger. Men nu orkar hon komma i en galopp där drivet kommer från bakbenen och då blir allt så enkelt helt plötsligt. 
Kärlek på prinsessan! Nu står hon i boxen och har det gott. Lindad och masserad med eftermiddags maten och betforvatten. Hon dricker så dåligt så jag slängde i lite betfor, hoppas det ska hjälpa.


Knasig bild haha!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Stämmer verkligen! Finns nog inget underbarare :)

2011-02-13 @ 17:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0