Markarbete

Kom precis hem ifrån stallet.
Tränade för Malin, en jätte duktig tjej som tävlar höga klasser på häst, vann i scandinavium för något år sedan :) Första gången jag tränade för henne faktiskt eller asså jag har tränat när jag var mindre men inte nu på länge, så det var riktigt kul!
Det var mest markarbete, vilket precis jag och Areno behövde och han visade verkligen sitt riktiga ja. Så det var väldigt skönt att få igenom allt. Det finns träningar där allt ska sitta och allt känns perfekt men det ska också finnas träningar som han nästan aldrig blir nöjd och man får det jätte besvärligt, för det är ju därför man tränar!
Är iaf sjukt nöjd, började med att travhoppa med bom innan och bom efter, helt klockrent. Sen samma i galopp, helt klockrent där med! Sen hade vi en kombination, precis vad vi behöver träna på eftersom han lätt blir pigg och drar iväg. Så det fick vi jobba med mycket! Sen hoppade jag en liten bana på dem tre övningarna och han var jätte fin dock lite stark :) Men är sjukt nöjd! Imorgon kommer han få stå, men han kommer få massage och bli biolightad så det släpper massa spänningar och träningsvärk :)

Kommentarer
Postat av: EQUILINE utrustningsbloggen

Hej! till klara:

Det fanns en gång en film på youtube när du tävlar Maurit van orchid som inte finns kvar längre. Det är en utomhustävling på sandbana och jag tror du tävlar Msv B. Det är den tävlingen vid tiden 3:16 i denna video http://www.youtube.com/watch?v=O7hAMZtfLLo&feature=player_embedded#. Du hade en låt till den också oså får man se ärevarvet efter, tror du vann eller kom tvåa. Älskade den filmen, grät nästan varje gång när du tar sista språnget och hänger över hästen av lycka^^ såg så härligt ut! Skulle du inte vilja lägga upp den igen eller länka för hittar den inte.



Lisa W

2011-02-03 @ 12:28:18
URL: http://equiline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0