Från noll till hundra

Idag var tanken att det skulle bli en lugnt kväll i stallet, jag skulle bara rida Toxan. Men det ändrade sig lite hastigt och nu är istället 4 hästar ridna ;)
Började iallfall med min lila sessa som jag red ut och jag kan säga att jag satt på en tickande bomb, men hon gick sjukt fint. Fick henne att använda all överskottsenergi till att jobba istället för att busa och bralla av lycka över att få komma ut. Det har ju inte gått med tanke på underlaget, men nu har det tinat riktigt bra! Men man får rida lite fram och tillbaks och sådär. Men man märker ändå vad härligt hästarna tycker det är! 
klättrade upp och ner för en backe i kort, kort trav och låg form, red några längder på en grusväg, cantrade lite och jobbade med tempoväxlingar, öppnor och slutor i trav. Det var en mycket nöjd Toxan som fick gå in i boxen och äta middag när vi var klara. 
Sedan blev det 3 hästar på löpande band i ridhuset, superfina allihop! Så nöjd med alla pållars insats idag!
Har fotat alla grejer som ska säljas idag också! Ska bara äta så kommer dem upp på bloggen sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0