Dagens ridning - Areno

Areno är GRYM, eller det är bara förnamnet.
Tänkte rida lite lösgörande idag, men det blev faktiskt ett riktigt dressyrpass idag!
Började med att gå med honom en sväng ute så han fick skritta fram, sen gick jag in i ridhuset och började jobba honom i skritten, med volter, serpentiner osv. Sedan gjorde jag lite skänkelvikningar och då var han skit sur till en början, så jag försökte få igenom det och var lite hård mot honom. Sedan började jag trava igång han på lite längre tyglar eftersom han behöver komma igång innan man börjar jobba honom. Efter ett tag blev han mjuk och följsam och gick jätte fint verkligen, något springig men gjorde massa tempoväxlingar och han var verkligen super fin. Gjorde mycket sepentiner. Sedan gjorde jag några skänkelvikningar och han var så jäkla fin! Helt otroligt, satt och gapade typ. Helt klickrent! Sedan gjorde jag några ökningar snett igenom (kortade på kortsidorna och länge där) Och han var sjukt fin! ÅÅÅÅH, han är verkligen bäst.
Tog en promenad ut efteråt i ca 15-20 min ♥
Världens finaste underbaraste ponnny!

Kommentarer
Postat av: bea

Vad kul!

Det verkar gå framåt för er nu! Super kul.

2011-02-18 @ 20:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0