Svar på frågestund @ Klara DEL 1

1. Till båda: Varför har ni inte kvalat till GP ponny med era C-ponnyer? Dom är ju grymma! :)
Mambo blev ju C-ponny i år och nu har jag ju fyllt 18 år.

Till er båda:
Ni har en grym blogg! 
Fortsätt att blogga!
2. Vad vill ni jobba med?
Jag vill bli polis.

3. Har ni några drömmar?
Klart!

4. Hur mycket tid spenderar ni med era hästar?
Så mycket som behövs. Är i stallet varje dag.

5. Vad får er att vara lyckliga?
När hästarna mår bra och går bra. När allt flyter och min pojkvän + vänner såklart.

6. Vart skulle ni vilja resa?
Till något varmt party stället!

7. Vill ni ha nya bilder på era hästar?
Va?

8. Hur ofta duschar ni era hästar?
Areno duschas innan varje tävling. Sockan har jag aldrig duschat, bara spolat av lite på benen, halsen & ryggen. Mambo duschas inte ofta men ska nog göra det innan SM.

9. Har ni eget stall?
Japp, det har jag!

10. Hur ser er dröm ponny/häst ut?
Asså jag vet inte riktigt, jag tycker att mina ponnysar är mina drömisar.

11. Vart skulle ni hest vilja bo?
I stan i en lägenhet eller vid havet!!

12. Vilken är eran svaghet inom ridningen?
Min hand kan lätt bli hård.
Klara: 
13. Vilket var ditt bästa år med Mambo?
Asså jag vet faktiskt inte, det har alltid varit upp och ner.
Måste nog säga slutet av 2010 och nu 2011!

14. Skulle du kunna tänka dig att starta dressyr med Areno?
Det har jag faktiskt gjort, men vet ej om jag vill det igen.
Men det är ju bra att variera och väldigt kul med dressyr tycker jag!

15. Hur hög är Areno?
148 cm
Fråga till både elvira och klara :
16. Hur kan ni vara värdens bästa bloggare ?
Naaaw, tack så mycket sötis!
Båda:
17. Köper ni eran utrustning själva eller era föräldrar betalar det mesta?
Det är faktiskt olika.
Men mest är det mamma och pappa som betalar.

Klara:
18. När köpte du Areno?
Kommer inte riktigt ihåg men kanske 2009.
Klara:
19. Varför har du lindor på Areno när ni hoppar?
Han trivs bra i det.
Härlig blogg, 
Du är grym!

Till er båda:
20. Vart hittade du dina hästar?
Mambo i ett försäljningsstall i Danmark, Areno hos Ingvarsson's och Sockan en bit ifrån mig.

21. Vart är det längsta du har åkt för att tävla?
Hmmm. Det vet jag faktiskt inte exakt.

22. Vilka klasser o vilka hästar ska ni tävla med i sm?
Det blir bara Mambo som hänger med och jag tror jag ska hoppa ngn warm up eller något och sen blir det väl kvalen.

23. Ska du satsa fullt ut på sockan nästa år eller blir det fler hästar?
Det vet jag inte, men som det ser ut nu så kommer jag att satsa fullt ut på honom!


24. Hur ska ni göra med era c-ponnysar när året är slut och ska toxica säljas? Era hästar e super fina!!
Både Mambo och Areno ska säljas.

25. När man rider stora tävlingar får man ju oftast väldigt många kompisar runt om i landet. Väldigt mycket ponnyryttare har ju gått över till storhäst, tycker ni det är tråkigt att inte träffa vissa personer o att man lätt tappar kontakten? :)
Åh jaaa, det är så sjukt kul att åka på meeting och träffa sånna man nästan aldrig träffa (förutom på meeting då) men det är faktiskt inte så många som har gått över till stor häst just nu, så det kommer nog bli lite ensamt för MIG nästa år.. Men får försöka åka på tävlingar som har både ponny och häst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

är ni ovänner med isabella nilsson??

2011-08-08 @ 12:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0