Tävlat!

Tävlat idag, en Msv B i regniga Göteborg. Herregud, banan liknade en sjö haha!
Hade i alla fall tur, det var uppehåll när jag var inne på banan.
Gick ganska dåligt faktiskt om man ser till resultatet men det kändes helt okej.
Det är svårt att förklara, men linjen mellan hinder 2 och 3 var som en halv, halv cirkel nästan, i höger varv och i den svängen bar de iväg och vänster bogen flöt ut till Kina typ och sedan stod vi helt plötsligt helt snett, nästan i hinderstöden. Omöjligt läge, så vi fick ett stopp där, vet inte vem som blev mest förvånad, jag eller Toxan.
Dålig ridning hur som helst.
Sedan flöt resten på fint bortsett från ett pet på ett skiträcke! 
Lite platt, mesig galopp, hon ville inte riktigt ta för sig, men hela banan var som sagt täckt av vatten vilket är de VÄRSTA Toxica vet, prinsessa som hon är så jag tror det var därför.
Annars kändes det helt okej, de flöt på och det kändes väldigt lätt och lågt, skönt! 
Eftersom det regnade ville jag inte använda svarowskipannbanden, limmet släpper och stenarna lossar.
Men detta schabraket hade hon i alla fall. Plockade bort luva eftersom det regnade, kan bara tänka mig själv om jag vart häst vad äckligt de måste vara att ha en genomblöt luva på sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0