Svar på frågestunden @ Elvira DEL 1

Postat av: alice

Till båda: Varför har ni inte kvalat till GP ponny med era C-ponnyer? Dom är ju grymma! :)

 

Jag har faktiskt ridit GP-ponnyn ett år med Thomsy ,vi kom på 12e plats i kvalet, alltså tåv placeringar från att ta oss till semi så jag var mer än nöjd haha. Thomsy är ingen stil ponny direkt. Däremot min gamla C-ponny Fidde har jag ridit semifinal på och där blev de en 15:e plats 2006. 

 

 

Postat av: Sofi

Till Elvira ska du sälja dina ponnyer detta året?;) älskar er blogg;)

Tyvärr, ja. 

 

Postat av: Leila- fotoblogg i Kumla

Till er båda:

Vad vill ni jobba med?

Jag vill gärna jobba med hästar. Annars fastighetsmäklare eller advokat. 

 

Har ni några drömmar?

Självklart!

 


Hur mycket tid spenderar ni med era hästar?

Massor! Flera timmar varje dag. 

 

Vad får er att vara lyckliga?

Alla underbara individer i mitt liv. Mina hästar, vänner, familj osv alltså. 

 

Vart skulle ni vilja resa?

Just nu, till något varmt partyställe, precis som Klara. Annars New York! Haha visste ni att min pappa och bror var där för ett par år sedan och jag hade fått följa med om jag velat, man jag tackade nej?! Jag måste vart störd på den tiden helt klart....

 

Vill ni ha nya bilder på era hästar?

Kan inte få nog av bilder på mina fina!

 


Hur ofta duschar ni era hästar?

Inför varje tävling, ibland inför träning om dom är för smutsiga! 

 


Har ni eget stall?

Hyr ett stall. 

 

Hur ser er dröm ponny/häst ut?

En mix av Thomsan och Toxan haha! 

Nej men svårt att säga. Men ska jag ge ett exempel så, Lillan var otroligt vacker, som en dröm!

 

 


Vart skulle ni hest vilja bo?

I sverige- Skåne

I världen- Typ LA eller ngt ;)

 

 

Vilken är eran svaghet inom ridningen?

Min svaghet är mitt huvud, jag tänker för mycket ibland!

 



Ni har en grym blogg!
fortsätt att blogga!

TACK!

 

Postat av: Bea

Elvira:

Varför kollar du upp armen nu så sent efter olyckan? Hade det inte vart bättre att göra det tidigare med tanke på om något blivit fel? Om du fattar vad jag menar :)

 

Det är inte jag som väljer när den ska kollas upp, sjukhuset kallar in mig. Dem har full koll på de där.  Men jag håller med, hade gärna kollat upp den tidigare, men det måste gå en viss tid från olyckan tills de att man gör en check. 

 

 

Postat av: Alina

fråga till både elvira och klara :

hur kan ni vara värdens bästa bloggare ?

Haha söte!

 

Postat av: Amanda

Båda: Köper ni eran utrustning själva eller era föräldrar betalar det mesta?

Det är i 9 av 10 fall jag själv som köper den. Förutom större grejer så som sadlar typ. Men de köper man ju inte så jätteofta. 

 


Elvira: Vad gillar du mest med Thomsy?

ALLT! 

 

 

Postat av: Sarah


Elvira: vad är ditt favoritmärke?

Svårt...De beror alldeles på vilken utrustning vi pratar om. 

 

Postat av: Cajsa

Härlig blogg,

Till er båda: vart hittade du dina hästar? 

Thomsy, På en gård här i Uddevalla.

Toxan, I boxen, i andra delen av stallet hon står i nu när hon var alldeles nyfödd. 

 


Vart är det längsta du har åkt för att tävla?
du är grym!

Gävle måste vara de längsta! 

 

Postat av:

till er båda

vilka klasser o vilka hästar ska ni tävla med i sm?

Thomsy ska gå Warm-up LA och sedan SM-klasserna dvs Msvb-Msva.

Om Toxan åker med så hoppar hon MsvB-MsvB-MsvB

 

Postat av: malin

Elvira, varför vill du inte klassa upp toxica till storhäst? :)

För att hon får det mycket lättare som ponny. 

 


Postat av:

hur ska ni göra med era c-ponnysar när året är slut och ska toxica säljas? Era hästar e super fina!!

Både Thomsy och Toxica ska säljas som de ser ut nu. 

 


Postat av: emam

När man rider stora tävlingar får man ju oftast väldigt många kompisar runt om i landet. Väldigt mycket ponnyryttare har ju gått över till storhäst, tycker ni det är tråkigt att inte träffa vissa personer o att man lätt tappar kontakten? :)

Ja, man märker tydligt att många fattas. Tävlingarna är inte riktigt dem samma som förr det är otroligt många man saknar och japp, man tappar lätt kontakten tyvärr. Tiden räcker lixom inte till. Herregud det är bara massa småbarn ponnytävlingar nu. Jag känner mig så jävla gammal. Ska bli skönt att gå över till häst nästa år. 

 

Postat av: maria

Vad har ni för mål inom stor häst? :)

De är oklart just nu, vi ser vad som händer. Men jag hoppas kunna ligga på samma nivå som nu.

 

Postat av:

undrar samma som hon längst upp: har ni kvalat GP-ponnyn ngn gång, om inte, varför?:)

Som jag skrev där uppe, japp det har jag. 2 ggr med Fidde, en gång med Thomsy. 

 

Postat av: Emma Berg



Båda:

Har ni någonsin bara velat lägga ner med ridning och börja på en annan sport? 

Lägga ner ridningen- Ja, börja i annan sport- Nej. 


Brukar ni festa mycket?
 & dricker ni då? (alcohol då)
stavning

Mycket kan jag nog inte säga, de går i perioder. Men när jag festar dricker jag alkohol yes.

 

Röker nån av er?

No way! Jag är astmatiker ju. 

Hur länge har ni ridit?

10 år ordentligt. 

Vilket gymnasie går ni på?

Plusgymnasiet, stylistlinjen. 

 

Postat av: Jonna


till elvira:
em tränar du hoppning för?

Har ingen tränare jag tränar för kontinuerligt just nu tyvärr. Men jag tränar för Kieran Carey med jämna mellanrum. 

 



Postat av: tessan

till Elvira
kommer du gå över till storhäst sen ?:)

Det kommer jag!

 

Postat av: sanna

till båda, vad va det som fick er att börja med hästar?:)

Minns inte, haha mamma gjorde allt för att hindra mig. Men till slut blev det så ändå. Inget jag ångrar.



Postat av: sara

till båda
vad är det högsta ni har hoppat ?:)

140.

 


Postat av: anna

Till elvira
hur gammal är Thomsy?

Han är född 1994. 

 


Postat av: karin

Till båda
kan inte ni göra flera videobloggar ?:)
eran blogg är bäst !!! och ni är grymt duktiga på att rida !

Jodå. Bara ni säger vad ni vill att vi videobloggar om :) 

 

 

Postat av:

Till båda
ar någon utav era hästar någon "ful" ovana ?:)

Thomsy sparkar i boxväggen när det är dags för mat.

Toxica drar in och river ner alla lösa förmål runt boxen, så som grimmor, täcken osv in i sin box. 


Postat av:

till båda
kan inte ni göra en videoblogg om hur det ser ut i erat stall ?:D

Sure!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0