Svar på frågestunden @ Elvira DEL 1- SISTA DELEN

 

 

Postat av:

till båda
hur förbereder ni er inför en tävling ?

 

Helt olika beroende på vilken häst, vad  de är för tävling, vilka klasser osv osv! 

 

Postat av:

va tycker ni om skavaller bloggar ?

 

Kul så länge det är på en schyst nivå!

 

Postat av:

va har ni för transporter?:)

Boj bravo tror jag den heter...

 

 

Postat av:

vad ger ni era hästar för mat ?:)

Hö, betfor, müsli och havre. 

 

 

 

Postat av:

hur många hästar har ni haft ?:)
bästa bloggen !:D

Jag har ägt 6 stycken. Men ridit och tävlat en drös till. 

 

Postat av:

hur gammla va ni när ni började tävla ?;D

9 år var jag. 

 

Postat av: emily

hur gammla va ni när ni fick eran första häst ??:)

Hade just fyllt 8.

 

Postat av: kajsa

vad är eran favorit mat ? Haha :)

Humm... svårt. Det växlar haha. Kan älska någonting ena dagen och spy bara vi tanken på det dagen därpå.. 

 

Postat av:

va tkr ni om Johanna Grants nya häst ?;)

Han är snygg att se på! Har ju bara sett honom på bild, aldrig film eller liknande så mer kan jag inte säga. 

 

 

Postat av:

till elvira
vad har du för märke på din sadel ?;) den är grymt snygg !

Det är en Equipe. Alla deras sadlar är underbara :) 

 

 

Postat av: Majaaa

Till båda: Hur mycket väger ni och hur långa är ni?

Jag är 162-163.

Väger, lite mer än vad jag hade velat. 

 

Postat av: Jessie

Till båda: Vad tycker ni om våran blogg, dressyrfjollorna.blogg.se? :]

Läser den inte så ofta, kollar in i bland. Lite för dressyrig för min smak ;) men, great uppdatering! Mycket fina bilder! 

 

Hur kommer det sig att och hur gamla var ni när ni började rida?

Se ovan.

 

Vilka är era favoritbilder på era hästar?

Awesome blogg! :D

Tack! 

Oj favorit bilder....de finns otroligt många!

 

 

Postat av: Emelie

Vad heter era sadlar? :)

Equipe evolution. 

 

 

Postat av:

Är ni nöjda med era gymnasieval?
eller skulle ni vilja byta? ;)

Hyfsat. Fast ångrar kanske lite att jag inte valde att gå kvar på Samhäll-ekonomi.  

 

 

 

Postat av:

Hej, när ska man kyla/använda liniment/värma osv? Alltså efter vad ska man använda vad om ni förstår? :P
ch om man kyler benen med vatten, hur länge per ben ska man då spola?

Jag är ingen expert på det här. Men jag brukar varva kyla och värme om vart annat på benen. På ryggen har jag dock alltid värme. 

När jag kyler benen med vatten spolar jag ca 2-3 min på varje ben. 

 

Postat av:

elvira:

kommer det inga filmer från dagstorp?

Tyvärr, inga ritter filmades :/

 

Är toxan nermätt eller nåt, hon gick ju som storhäst innan vad jag har förstått?

Ja hon han starta 3 tävlingar avd B som stor häst innan hon mättes och blev ponny. 

  

 


var det inte väldigt tråkigt att flytta till en lägenhet när du innan bott på gård?

Det var blandade känslor. Men visst saknar jag att bo på gård!

 

när ska du sälja dina ponnyer?

Thomsy efter SM antagligen och Toxica i årsskiftet. 

 

när ska du gå upp på storhäst, ska du köpa eller låna i såna fall?

Återstår att se.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0