SM 2011

Morgonpromenad på Söndagen innan finalen!
Torsdag - Uppvärmingsklass LA bed A:0 
Som ni vet hade jag som mål att bara gå in och göra en lugn felfri runda. Trots att det var en tidshoppning egentligen. Lyckades med mitt mål, Thomsan hoppade super, lugnt och sansat och lyssnade faktiskt riktigt bra. Felfritt blev det, en kanon runda.
Fredag- SM Kval 1 Msv B bed A:stil
Tänkte bort stilhoppningen helt och hållet, jag vet att jag inte är någon stilryttare och Thomsy är verkligen ingen stilponny! Målet var bara att ta sig runt banan felfritt och ta oss över vattengraven som var lååång och vattnet var färgat ljusblått- Läskig enligt Thomsan. 
Hur som helst, gjorde vi en toppenrunda från start till mål. Klockrent, felfritt och snabbast haha! Lycklig matte på världens finaste ponny. Dessutom fick vi bra mycket högre stilpoäng än vad jag väntat och huuuur fina ord som helst från Pether Markne och Alexander Zetterman som var stildomare. Det som drog ner våra poäng var att dem tyckte tempot var lite högt och att galoppsprången var lite för långa. Men Thomsy trivs i det tempot och som jag sa, stilen var inte det jag prioriterade den här rundan, utan en felfri ritt. 
Blev en delad 12e plats av 41 starter. 

Lördag- SM Kval 2 Msv A bed A
Grymt svår och hög bana! En oxer(nr 3) mättes in till 132 cm när banan skulle göras om mellan kat C och D så banbyggaren brydde sig inte ens om att höja för D-ponnyerna!
Trots det går Thomsy in återigen och gör en helt otrolig runda. Fantastiska språng, felfritt och snabbast igen! Det var påväg att ta stopp på 3 kombinationen då vi kom väldigt nära in, men fasen vad vi kämpa och lyckades ta oss igenom felfritt på alla 3 hinder och sedan flöt resten av banan som på räls, det kändes så jävla enkelt, men det var de verkligen inte egentligen! 
Vinst för dagen och en 3e plats totalt efter man räknat samman kval 1 och kval2s resultat. 
Söndag SM final Msv A bed A
Thomsy var trött, jag red inte lika bra som dagarna innan, inte lika bestämt och lite ofokuserat. 
Fick ett stopp på hinder nummer 3, Mitt fel helt och hållet släppte stödet. Sedan var han super fram till vattengraven som var hinder nummer 9 och där tog det stopp tyvärr. 
Dålig support från mig och det grämer mig faktiskt...
Märkte även när vi kom av banan att han trampat av sig en sko någonstans under ritten, vet inte vart dock...surt! 
Besviken över rundan såklart. Hade vi vart felfria vilket jag tror vi vart om jag bara ridit lika bestämt men kyligt som igår så hade vi haft ett brons! 
Men faktiskt är jag ändå super nöjd med helgen och den 17e plats som vi slutade på! Thomsy har vart helt fantastik hela helgen, hoppat så bra som bara han kan, vi och jag har fått så mycket positiva ord så jag kan inte vara annat än nöjd. Felfri i 3 av 4 rundor och en vinst i en av de svårare Msv A vi hoppat.
Det känns som vi lämnar med flaggan i topp nu. 
Vi kommer antagligen inte göra några fler tävlingar tillsammans. Utan nu väntar vi på september då det kommer ske något viktig, därefter får vi se vad som händer.
Jag känner mig otroligt nöjd med de vi två har uppnått tillsammans och den som får ta över efter mig nu har många år och mycket framgång att hämta. 
Foto : Nielsochjulia.blogg.se
Foto: Emelie Hansson
Foto: Fannyhellgren.devote.se

Kommentarer
Postat av: Sanna Olsson

Gud vad roligt med vinsten i lördags Elvira, Grattis! :D <3

2011-08-15 @ 10:03:05
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han tappade den vid hinder nr. 6, Leksand hindret.

2011-08-15 @ 11:10:07
Postat av: bella l

ni var verkligen jättefina! :))

2011-08-15 @ 12:11:39
Postat av: alexandra

Grattis till din vinst! ni är verkligen ett team! Synd att man blir äldre och inte alltid kan rida ponny. För mig är ni perfektion :)

2011-08-15 @ 22:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0