Dagens ridning - Sockan

Nu vart det länge sedan jag red Sockan ordentligt pga olika skäl.
Ponnysarna kommer alltid i första hand, då det är dom som är mest igång på tävlingar.
Sockan är ju mest under utbilning nu och vill verkligen inte gå för fort fram med honom och han blir bara bättre och bättre.
Sedan tappade han ju en sko i söndags, så då fick han ju stå också och jag gillar inte att köra hårt precis när dom har vilat i några dagar, jag är väldigt försiktig.
Men nu idag så kände jag verkligen hur "ringrostig" han är och det finns mycket att jobba.
Skritten och traven funkade jätte bra men galoppen var lite jobbig, men han lär sig och han får mer muskler så han kommer bli fin så snart jag lägger lite mer tid på honom.
Imorgon blir det skogen för Sockan och sen blir det lite hård-träning, dock bara i tre dagar då Alexandra är borta tror jag, så Areno och Sockan kommer antagligen vila tors-sön, vilket jag egentligen inte gillar men vad ska man göra? ;)
Fin fina Sockan älskling ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0