Dagens ridning

Började med Areno och red ut först och travade och galopperade, galet pigg!
Sen hoppade jag lite stutts i paddoken + ett räcke + en oxer, så det blev en liten bana och i slutet höjde jag upp till ca 1m och han hoppade riktigt fint.
Kunde bara sitta där och så la jag på skänkeln två galopp språng innan han skulle hoppa av och han bara flög över hindret, as nice!
Han var himla fin idag, men lite damp har han allt.
Han var väldigt pigg och springig men jag bara satt lugnt och försökte få en jämn takt och till slut gick han skit bra.
Sen gjorde jag samma sak med Sockan fast jag värmde upp i paddoken ist för ut.
Började med stuttsen och han var duktig MEN bytte galopp på andra hindret hela tiden, vilket vi får jobba med ;)
Men han gjorde till slut helt rätt!
Tog även en bana på honom, gud vilken skillnad det är på att hoppa ponnysarna och han.. Han är så... bäbis.
Han är ganska vinglig, men han har ju inte hoppat på jätte länge.
Avslutade iaf med ett super fint hopp på ett vågplank!

Kommentarer
Postat av: Bea

Shiiit vad ni bloggar bra!

2011-08-09 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0