Tävlingsresultat

Thomsy

LA- Dubbelnolla och 7:e placerad.
Skulle bara gå in och rida en lugn runda med fina vägar i omhoppningen för att få en fin känsla inför Msv Bn, hitta en bra rytm och flyta på i den. Lyckades fullfölja planen som dessutom räckte till en placering. Han var så sjukt fin!
Haha sista hindret i omhoppningen var en kombination med två galoppsprång och vi tappade galoppen lite i svängen så jag fick trycka på honom till en större galopp för att vi skulle få bra språng. Då tar Thomsan ett språng i kombinationen istället, hahah. 
Msv B- Ett ner men snabbast med 4 fel så det blev en 3:e plats.
Rev hinder nummer 2, ett räcke. Skulle satt honom mer på bakbenen så han haft mer plats att få upp sina framben. Hinder nummer två kom direkt på en rak linje från ettan så jag bara flöt på mer eller mindre till tvåan i en ganska låg anspänning och hamnade lite på frambenen, så jag får ta de hela på mig. Men bortsett från hinder nummer två satt allt annat super! Fina ponny, han är verkligen så grym. 
 
LA- Rev två och jag gjorde en halt.
Rev hinder nummer ett och två, efter det gjorde jag en halt och sedan hoppade vi resten av banan felfritt.
Vet inte vad jag ska säga om rundan, men jag är inte nöjd. Hittar inget flyt och ingen bra galopp. Bara hem och träna. Egentligen var hon väldigt duktig idag, inga utspel på varken framridning eller framhoppning. Men hon är fortfarande otroligt spänd och hoppar inte igenom kroppen som hon gör hemma, har svårt att koncentrera sig och fokuserar på allt runt omkring istället för på hindren. 
Men det är bara ut och tävla tills det släpper och teamkänslan oss emellan sitter.

Kommentarer
Postat av: emma.g

Grattis :)

2011-04-10 @ 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0