Clear Round

Idag var jag taggad till 110% även om det bara var en utbildningshoppning, även om hindrerna bara låg på 90 - 1m så var jag så sjukt taggad. Jag var riktigt glad när jag red och det tror jag är det viktigaste på Areno. Man måste vara glad och possitiv, annars blir det bara pannkaka av alltihop!
Det var skönt att hoppa lite lägre, för då behöver man inte tänka så mycket, på framhoppningen rustade han typ iväg mot hindrerna, i vanliga fall skulle jag bromsat upp och skolat honom, men i den "formen" vi är i nu så är det inte aktuellt. Han fick göra allt själv och det är då han är som bäst! Han kan sin grej.
Väl inne på banan, var han glad och sprallig. Älskar när han gör bocksprång emellan hindrerna för då märker man att han är glad och vill hoppa. Tyvärr fick vi med oss sista hindret (som förövrigt var valfritt) men inget större problem ;)
I andra klassen var han lika fin! Och där var vi nolla.
Känns otroligt bra för sälvförtroendet och nu taggar vi ännu mer till helgen! Vi ska bara chilla runt och verkligen tro på oss själva. Jag tänker inte rida för att vinna utan för att sätta dom säkra nollorna helt enkelt. För på den nivån tror jag inte ens vi har någon chans haha. Dom rider ju som galningar på lokal om jag inte minns fel. Vi sattsar på skolrundor och sen kommer vi tillbaka och slår alla!
Hej självförtroende (det är faktiskt sjukt viktigt kära läsare)
-
Filmer från idag:
-
90 cm

Ser han inte glad ut?
Kommentera gärna ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han ser jättepigg och fin ut. Ser ut som en helt annan häst. Brabra Klara! :D

2011-04-14 @ 23:15:28
Postat av: Anonym

Ser skitfint ut, fortsätt kämpa!

2011-04-14 @ 23:28:50
Postat av: alina

vad kul !:)

2011-04-15 @ 06:39:32
URL: http://alinaosterstrom.devote.se
Postat av: Lina

härligt klara!! han ser mkt gladare ut, med öronen framåt o suger tag i hinderna o är framåt :D

men får man ha dressyrspö? ;o har itne för mig de nämligen ^^

Bra blogg, kul att ni började igen :D :D Puss

2011-04-15 @ 08:57:02
Postat av: Anonym

haha du är ju pinsam, lokal nivå = mer glädje än nationellt. lokal = alla blir glada för 4 fel, nationella slår sina hästar då.



man rider inte som galningar i lokal, där han man klass och det är trevligt, jämfört med nationella.

2011-04-15 @ 10:07:46
Postat av: celine

naw va duktiga ni är! :)



om ni gillar mycket uppdatering och variation kolla min och min bästaväns blogg - starstoponnys.blogg.se

kram!

2011-04-15 @ 10:41:21
URL: http:http://starstoponys.blogg.se
Postat av: emma.gh

han ser verlkigen jätte fin ut :) jätte duktiga är ni :)

2011-04-15 @ 11:58:58
Postat av: Lovisa

Ni är så duktiga!:D Lycka till i helgen:D

2011-04-15 @ 14:27:41
URL: http://ponnyhoppryttare.blogg.se/
Postat av: Sarah

Han ser verkligen superpigg och glad ut, va roligt :D

2011-04-15 @ 15:15:38
Postat av: Anonym

han ser superglad ut :) jag tror du tänker helt rätt klara, om ni bara leker runt och har kul så klarar ni ju allt hur lätt som helst :) jättefina :)

2011-04-15 @ 16:30:38
Postat av: vickan

grymt fina ni är :) så härlig ponny!

2011-04-16 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0