Inte kul

Helt kolsvart han det bli innan jag kom ut med första hästenn idag. Såg knappt marken framför mig. Toxan  tyckte det var riktigt läskigt och var ganska spänd. Thomsy däremot som är världens mes när man rider ut i vanliga fall brydde sig inte om något utan bara traska på och var faktist riktigt avslappnad (?) Jag tror han trivs i mörker, då ser han inte så mycket och kan inte hitta saker att vara rädd för.

Eller hur är det med det, har hästar bra mörker seende? ser dem bättre eller sämre än oss i mörker?




Kommentarer
Postat av: emma

jag tror dom ser bättre än oss :) det är vad jag har hört :P

2010-10-27 @ 09:45:24
Postat av: Anonym

hästar ser i mörker :)

2010-10-27 @ 14:48:59
Postat av: Anonym

det tar lång tid för dom att ställa om sej från ljust till mörkt, kan ta upp till en timme. men när dom gjort de ser dom bättre än oss ;)

2010-10-27 @ 21:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0