Hästar jag haft/ridit

Hästar jag ägt:
Cayenne
Den första hästen jag fick var ett gotlandsruss, kan ju säga att det var verkligen ingen bra första häst haha.. hon slängde av mig så gott som varje dag. Kommer inte riktigt ihåg hur länge jag hade henne. Men när jag fick min C-ponny så lånade vi ut henne till min kompis Emma som hade henne i mitt stall men efter några år köpte dem henne. Men nu är hon såld två gånger till tror jag :)
Jaison
Sen fick jag en riktigt läromästare, ingen elitponny men han var riktigt fin i både hoppning och dressyr. Honom hoppade jag lokal Lb med, haha minns knappt den tiden men kommer ihåg när jag typ var super glad när jag bara var dubbelnolla utan någon placering, det var inte ofta vi blev placerade haha ;) Men ibland så. Han såldes till världens sötaste Sanna (8år) och dem passade hur bra som helst! Men tyvärr så fick han fång lilla :( Så han var tvungen att avlivas. Det var det värsta jag vart med honom när jag såg honom må så dåligt.
Brisk Burly
"Burre"
Min första D-ponny hittade vi hos en tjej som bara red dressyr, han var skit seg och gick knappt fram. Han mådde inte så bra där han var innan, usch. Så jag kunde inget annat än att köpa honom :o och han var också en bra läroponny, världens underbaraste. Kunde göra allt med honom, asså i hanteringen haha! Han var helt lugn och chill hela tiden. Hoppade Lb med honom också och samma här med placeringarna, vi stod ju typ stilla i omhopningarna för jag var så liten så jag kom ju inte åt honom haha! Han lånades ut till samma Emma som köpte Cayenne, men nu är han såld till en i Småland som har han som sällskapshäst typ, han är lix pensionär min lilla ängel!
Maurit Van Orchid
"Mambo"
Sen hittade jag världens finaste ponny i Danmark! Han var D-ponny då. Och jag såg ruskigt stor ut på honom, men efter ett tag så fick han massa muskler så då började jag se mindre ut på honom haha.. Han har jag vinster och placeringar till Msvb och har även startat en Msva och kom runt med x antal fel. Han är världens snällaste i all hantering osv. Min drömponny faktiskt! Han är tyvärr till salu, men jag vill att han ska få ett annat bra hem och göra någon annan lika lycklig som han gör mig <3
Areno
Honom köpte jag för ca 1,5 år sen. Ingen muskel på hela kroppen, så det fick vi ju börja med. Och halt blev han några gånger på grund av att han ändrades i hela kroppen. Men nu mår han bra och får behandling med bio light osv! Honom har jag vinster och placeringar upp till La och har även startat Msvb två gånger. Han är en underbar ponny på banan! Han göra sjuka svängar (skulle passa bra bland b-ponnyerna) Vi har haft både jobbiga stunder då jag gett upp men också så sjukt bra stunden. Kommer aldrig kunna sälja denna underbara varelse men tyvärr måste jag det. Fast inte en på ett tag! En riktig rosett plockare.

Hästar jag ridit för andra:


Clinton
Red jag för en tjej som typ tröttnat på att rida, eller jag vet inte riktigt var det var där men någonting iaf. Han var väldigt speciell. Var sjukt trött varje gång jag kom ut från banan för man fick verkligen jobba och skänkla som f*n! Han var svår. Men vi kvalade iaf till Msvb fast vi hann aldrig starta det tyvärr. Jag saknar honom ibland. För det kändes som om jag räddade honom en stund. Han har en speciell plats i mitt hjärta. Han är ingen sån jag kommer glömma av. Får en klump i magen varje gång jag tänker på honom, vet inte varför.
Toy Boy
Haha, asså den ponnyn?! Han slängde av sin ryttare dummade sig hela tiden. Så jag fick hoppa upp på honom och säga till honom på en träning. Och det slutade med att jag fick fortsätta tävla honom. Också en sån jobbig häst som man var helt slut på när man kom ut från banan. Nu går det sjukt bra för han och Felicia. Innan kom dem inte runt en Lc utan ett stopp på första hindret tex? DUM ponnyn! Men nu går dem dubbelnolla Lb. Fast nu hörde jag att han hade dummat sig lite, så kan hända att jag kommer hoppa honom snart igen! Ni får hålla utskik!
Hihi, har inte ridit så mycket hästar förutom mina men två iaf (a)


Kommentarer
Postat av: Anonym

berätta om meggan vill veta mera om den hästen oså berätta allting om den

2010-10-31 @ 22:38:21
Postat av: Agnes hansson

hehe aw, tack! du är jättesöt du också! :)

2010-10-31 @ 22:56:58
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej!

Vem äger Toy Boy? :)

2010-11-01 @ 06:17:07
URL: http://rotborste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0