Första ridturen på Meggan

Red min lilla trollunge idag för första gången, typ dröm häst (?)
Hur go som helst, jätte lätt, gick i form direkt man tog i tyglarna, lyssnade jätte fint när man flyttade henne osv. Men det är mycket att träna eftersom hon inte är igång men gud vad fin hon skulle vara om hon var fullt igång, tror på den hästen, sjukt fin och jag sitter bara och ler när jag rider henne! Red barbacka för jag fick inte runt sadeljorden HAHA, hade ingen längre men det gick bra ändå ;)
- Meggan
Kanske inte världens bästa bilder men det är mobil kameran.

För Areno blev det dressyr för fulla muggar!
Började med att Elvira ringde så jag satt och jobbade honom i skritt i säkert 35 min. Vilket är grymt bra för honom. I galoppen bockade han hela tiden så fick säga till honom efter ett tag för han slutade ju aldrig haha, men sen fick han jobba på små volter i varje varv och tillslut slutade han bocka. Red faktiskt på graman, mycket sällan jag gör det men kände att jag behövde den idag :)
- Areno
Ser ut som det bara är massa remmar överallt haha.
Fråga mig inte varför jag har ett pessoa bett, har tygeln högt upp (orkade inte byta bett och ville rida med det tränset)


Kommentarer
Postat av: johanna

Heter hästen meggan egentligen? :P

liknar nämligen chiquita galet mkt, men kanske är en kopia! ;)

2010-10-25 @ 23:10:53
URL: http://johannabrogard.blogg.se/
Postat av: Anonym

berätta mera om meggan, vem är hon, vem äger hon, varför har du hon osvosvosvosvosv

2010-10-26 @ 09:01:55
Postat av: sarah :)

står meggan i stenungsund i vanliga fall ? i alla fall sjukt lik den meggan jag tänker på. :p

2010-10-26 @ 19:56:04
URL: http://sthorsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0