Svar på tal

Jag tycker att dressyr är jätte roligt och jag rider mer dressyr än vad jag hoppar om jag ska vara ärlig. Dock tävlar jag bara i hoppning. När jag rider dressyr gör jag tex tempoväxlingar, skänkelvikningar, öppna, sluta, halt, rygga osv. För en riktig dressyr häst kanske det inte är någonting men för en hopphäst som inte tävlar i dressyr behöver man ju inte träna på några speciella rörelser om ni förstår vad jag menar?
En hopphäst behöver verkligen mycket dressyr, annars skulle man ju inte kunna styra ;) Nej men hästen måste lixom vara lös och fin och då behövs dressyren? Hästen måste lixom veta vart den har sina bakben och då behövs också dressyr?
Jag brukar faktiskt rida ganska hårda dressyr pass, alltså hårda för just mina hästar. Rider oftast i mer än en timme eftersom dem har väldigt bra kondition osv. Förstår ni hur jag menar?
Hoppas du fick svar på det du ville annars får du ställa mer frågor! Kram

Kommentarer
Postat av: Hoppryttaren

Tack för svaret :)

2010-11-17 @ 15:37:16
Postat av: Anonym

hej undrade bara vilken/vilka sadel/sadlar du har till dina hästar?

gillar verkligen eran blogg:DD

2010-11-18 @ 19:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0